ترامپ امروز فرمان اجرایی جدیدی امضا می کند

رئیس جمهور آمریکا دستور جدیدی درباره ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها ازجمله ایران صادر می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد در فرمان جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت نود روزه اتباع چند کشور به آمریکا، عراق مستثنی شده است. کاخ سفید تاکید کرد فرمان ممنوعیت سفر شامل اتباع کشورهای ایران، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن است و دارندگان کارت سبز را شامل نمی شود.

یک منبع کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عراق را از فهرست کشورهایی که هدف ممنوعیت سفر اتباع آنها به آمریکا هستند خارج خواهد کرد.

وی افزود پیش بینی می شود ترامپ روز دوشنبه فرمان اجرایی جدیدی را در این خصوص پس از تلاش جنجالی نخست خود که در دادگاه های آمریکا با مشکل روبرو شد ، امضا کند.

این مقام بلندپایه کاخ سفید تصریح کرد در فرمان اجرایی جدید ترامپ اتباع شش کشور اسلامی ایران ، لیبی ، سوریه ، سومالی ، سودان و یمن برای مدت 90 روز اجاره سفر به آمریکا را نخواهند داشت.

وی گفت در فرمان جدید ، عراق از فهرست کشورهایی که در فرمان اجرایی 27 ژانویه به نام آنها اشاره شده بود حذف شده است زیرا دولت عراق اقدامات جدیدی را در زمینه بازرسی ها ازجمله سخت گیری در زمینه نظارت بر روادید و تبادل اطلاعات انجام داده و همچنین با آمریکا در زمینه مقابله با گروه داعش در حال همکاری است.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 739032

وب گردی

وب گردی