در دوره مدیریت دکتر میرزاده زمینه های لازم برای  گسترش زبان فارسی در سطح بین المللی  فراهم شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت:با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی و تعداد واحد هایی که در سطح کشور و در سطح بین المللی وجود دارد می تواند پتانسیل بالایی را از آن در حوزه اجتماعی انتظار داشت.

دکتر محمد مجوزی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی در سطح بین المللی گفت:با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی و تعداد واحد هایی که در سطح کشور و در سطح بین المللی وجود دارد می تواند پتانسیل بالایی را از آن در حوزه اجتماعی انتظار داشت.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش زبان فارسی که از زیر مجموعه های حوزه فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند اقدامات خوبی انجام دهد همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان می تواند فرهنگ ایران را به سایر کشورها منتقل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گسترش زبان فارسی در سطح بین المللی می تواند کرسی های زبان فارسی بیشتری ایجاد کند و در دوره مدیریت دکتر میرزاده این مسئله سرعت بیشتری پیدا کرده است و زمینه های لازم در راستای گسترش زبان فارسی فراهم شده و خوشبختانه امروزه شاهد فعالیت بیشتر بخش روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی در نظر گرفته ، پذیرش دانشجویان خارجی در واحد های مختلف ازسایر کشورهای جهان است و در حال حاضر در واحد چابهار و واحد زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان، تقریبا مجوز ها داده شده است که ما بتوانیم دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم.

دکتر مجوزی در پایان تاکید کرد: در این راستا می می توانیم فرهنگ و زبان خود را در سطح بین المللی گسترش دهیم و بتوانیم آن را به سایر جهانیان عرضه کنیم.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 739039

وب گردی

وب گردی