کسب مجوز برگزاری مسابقات 2018 رباتیک آسیا و اقیانوسیه در واحد قزوین/ انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی در راستای جذب سرمایه برون مرزی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: در سال گذشته موفقیت های بزرگی را در مسابقات علمی داشتیم که می توانیم به مسابقات جهانی ربوکاپ و برد پیروزمندانه دانشگاه آزاد اسلامی در مواجهه با بزرگترین تیم کامپیوتر آمریکا اشاره کنیم بعلاوه موفق به کسب مقام اول جهان در ربات های امدادگیر شدیم و توانستیم در چندین نمایشگاه داخلی شرکت کنیم و نهایتا با چند شرکت چینی قرار داد ببندیم، به این ترتیب نسبت به جذب سرمایه خارجی و توسعه بازار برای محصولات دانش بنیان هم موفق بوده ایم. 

مرتضی موسی خانی رییس واحد قزوین در خصوص عملکرد واحد قزوین در سال گذشته به ایسکانیوز گفت: با توجه به شعار سال گذشته که مبتنی بر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود ریاست عالی دانشگاه تاکید ویژه ای بر فعالیت های حوزه اقتصاد دانش بنیان داشتند که شامل فعالیت های علمی و پژوهشی و همچنین اقداماتی بود که به وسیله معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری دانشگاه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقیقات کاربردی مورد توجه صنعت انجام دادیم و توانستیم ارتباط موثری را در رابطه با تقویت اقتصاد دانشگاه انجام دهیم. خوشبختانه این فعالیت ها شامل نگاه های برون زا یا همان تعاملات بین المللی بود و سبب شد تا فعالیت های بسیار خوبی در واحد قزوین صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در واحد قزوین در مرحله تجاری سازی خودرو هستیم و توانستیم چندین پروژه کاربردی را برای صنعت طراحی کنیم بعلاوه با نشست های مفید و چاپ چندین کتب و مقاله توانستیم بحث افزایش تولید علم و اقتصاد دانش بنیان را در واحد قزوین افزایش دهیم.

موسی خانی با اشاره به بحث توسعه تحصیلات تکمیلی در واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تحصیلات تکمیلی یکی از نیازهای اساسی جامعه است. بعلاوه با توجه به فرموده امام راحل (ره) که گفتند: «باید کاری کنیم تا فرزندانمان برای ادامه تحصیل مجبور نباشند به خارج از کشور سفر کنند» در سال های اخیر توسعه تحصیلات تکمیلی با تلاش ریاست عالی دانشگاه و وزارت علوم صورت گرفت و رشته های بسیاری در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد وارد دانشگاه آزاد اسلامی شد. در همین راستا رشته مورد نیاز کارشناسی مانند رشته های حقوق،مدیریت و هوشبری را در واحد قزوین راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته موفقیت های بزرگی را در مسابقات علمی داشتیم که می توانیم به مسابقات جهانی ربوکاپ و برد پیروزمندانه دانشگاه آزاد اسلامی در مواجهه با بزرگترین تیم کامپیوتر آمریکا اشاره کنیم بعلاوه موفق به کسب مقام اول جهان در ربات های امدادگیر شدیم و توانستیم در چندین نمایشگاه داخلی شرکت کنیم و نهایتا با چند شرکت چینی قرار داد ببندیم، به این ترتیب نسبت به جذب سرمایه خارجی و توسعه بازار برای محصولات دانش بنیان هم موفق بوده ایم.

وی افزود: در نشست مسابقات رباتیک آسیا که سال گذشته برگزار شد واحد قزوین موفق به اخذ مجوز برگزاری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه با حضور کشورهای چین ، استرالیا و روسیه در سال 2018 شد. لازم به ذکر است که در نوروز نیز برگزاری مسابقات ربوکاپ را در این واحد دانشگاهی خواهیم داشت.

رییس واحد قزوین با اشاره به فعالیت های فرهنگی این مجموعه در سال گذشته تصریح کرد: در حوزه فرهنگی دستاوردهای خوبی را در مسابقاتی مانند نماز،قرآن و عترت داشتیم و همچنین پروژه ای را با عنوان شهر کتاب در دست گرفتیم که امیدواریم بتوانیم تا تیر ماه سال جاری آن را به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان افزود: درخصوص برنامه های پژوهشی نیز کارهای مقدماتی فاز 2 مرکز تحقیقات شروع شده که با توجه به حمایت های ریاست عالی دانشگاه امیدواریم که این مجموعه به زودی آغاز به کار کند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: آخوندی

کد خبر: 739049

وب گردی

وب گردی