حضور ۴۴ مؤسسه ایرانی در جمع برترین‌های «کیفیت پژوهش» جهان اسلام

بر اساس نظام رتبه‌بندی ۲۰۱۶ کیفیت پژوهش «آی.تی.یو.» ، نام ۴۴ مؤسسۀ ایرانی در فهرست ۱۸۵ مؤسسۀ برتر کشورهای جهان اسلام قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ،با استناد به گزارش سامانه «نما» این پژوهشگاه که به رصد جایگاه علم،‌ فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد، اعلام کرد: در ویرایش ۲۰۱۶ نظام رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی.تی.یو.»، ۴۸۶ مؤسسه ارزیابی شده‌اند.

نظام رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی.تی.یو.» مؤسسه‌های جهان اسلام را بر پایۀ پنج سنجۀ (شاخص) مرتبط با کیفیت ارزیابی و رتبۀ آنها را منتشر می‌کند.

شمار و نسبت انتشارات در یک درصد، ۱۰ درصد و ۵۰ درصد نشریه‌های برتر، شمار و نسبت همکاری علمی بین مؤسسه‌های هم‌میهن (همکاری ملی)، و شمار و نسبت همکاری علمی جهانی (همکاری جهانی) سنجه‌های ارزیابی این نظام هستند.

دانشگاه تهران در سنجه‌های شمار و نسبت انتشارات در یک درصد، ۱۰ درصد، و ۵۰ درصد نشریه های برتر و همچنین در همکاری علمی جهانی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در همکاری علمی ملی جایگاه اول را در ایران به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین ایران و ترکیه، هر کدام با ۴۴ مؤسسه، بیشترین شمار مؤسسه‌ها را در این نظام رتبه‌بندی دارند.

مصر با ۱۷ مؤسسه، مالزی با ۱۷ مؤسسه، پاکستان با ۱۲ مؤسسه، و عربستان با ۱۰ مؤسسه در جایگاه‌های بعدی در این فهرست قرار دارند.

این نظام رتبه‌بندی داده‌های لازم برای ارزیابی مؤسسه‌ها را از نمایه‌نامۀ استنادی «اسکوپوس» گردآوری می‌کند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 739061

وب گردی

وب گردی