5 هزار تبعه خارجی از کویت اخراج شدند

وزارت کشور کویت روز دوشنبه اعلام کرد: قانون، برخورد با متخلفان اقامت در این کشور را تشدید کرده و طی دو ماه اخیر بیش از پنج هزار تن از اتباع خارجی را که به اتهامات مختلف به صورت غیرقانونی در این کشور به سر می برند، اخراج شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا این رقم بالای اخراج اتباع کشورهای مختلف از کویت طی هفته های اخیر به میانگین روزانه ٨٣ نفر رسیده است و این رویه از سوی وزارت کشور کویت ادامه خواهد یافت.
وزارت کشور کویت افرادی را که در بازداشتگاه به منظور اخراج به سرمی برند در کمتر از یک هفته به کشورهایشان می فرستد.
افراد دستگیر شده علاوه بر مشکلات ناشی از اقامت معمولا با اتهامات و پرونده های جنایی نیز روبه رو هستند. بر اساس آمار ارائه شده در حال حاضر بیش از ٢٠ هزار تبعه هندی به صورت غیر قانونی در کویت اقامت می کنند .
در حال حاضر دو سوم جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفری کویت را مقیمان خارجی تشکیل می دهند. اتباع هندی و مصری هر یک با 900 هزار نفر در صدر آمار نیروی کار خارجی در کویت قرار دارند.
وزارت کار و امور اجتماعی کویت قصد دارد با محدود کردن صدور پروانه اقامت به اتباع خارجی٬ شمار مقیمان غیر کویتی را به یک سوم جمعیت این کشور کاهش دهد و تنها از نیروهای متخصص و فنی استفاده کند .
افزایش هزینه های زندگی و تورم و بالارفتن قیمت بنزین، آب و برق و اجرای قریب الوقوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در کویت نیز سبب خروج روزافزون اتباع خارجی از کویت شده است.
طبق مصوبه جدید و با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، کارشناسان مالی تاکید می کنند که قیمت کالاهای مصرفی 6 درصد و تورم تا مرز سه درصد افزایش خواهد یافت که اتباع خارجی مقیم به دلیل درآمدهای محدود٬ متحمل ضرر بیشتری در این میان می شوند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 739076

وب گردی

وب گردی