برگزاری دوره مقدماتی جلسات طنزنویسی خلاق واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

به همت معاونت دانشجوئی و فرهنگی واحد تهران مرکزی دوره مقدماتی جلسات طنزنویسی خلاق در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله بیات مدیر کل فرهنگی و اجتماعی واحد تهران مرکزی در سخنانی هدف از برگزاری این جلسات را شناسائی استعدادهای دانشجویان در زمینه طنزنویسی عنوان کرد و افزود: پس از برگزاری 5 جلسه، افراد مستعد برای 10 جلسه تخصصی انتخاب و جهت حضور به این دوره دعوت خواهند شد.

در ادامه جلسه استاد علیرضا لبش شاعر، نویسنده و طنزپرداز مطبوعات، مجلات، رادیو وتلویزیون پیرامون خلاقیت، ویژگیهای فرد خلاق و هنرمند، راههای رسیدن به هنر و پرورش ذهن هنری مطالبی سخنانی ایراد کرد.

وی با اشاره به آن که انسان های خلاق بسیار منظم هستند عنوان داشت همه انسانها دارای یک خزانه عاطفی بوده که اتفاقات مهم را در ذهن خود ذخیره می کنند. وقتی این خزانه پر شود، در انسانهای معمولی به صورت تعریف خاطره و اتفاق و در انسانهای خلاق به صورت خلق اثر هنری متجلی می شود.

این نویسنده و طنزپرداز مطبوعات با بیان اینکه نوع نگاه انسان خلاق بسیار متفاوت بوده و قابل پرورش است و چیزی به عنوان خلاقیت ذاتی وجود ندارد اذعان داشت: باید زاویه دید و نگاه کردن به دنیا را آموزش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین کار هستی خلاقیت است و این میراث فرهنگ بشری قیمت ندارد تصریح کرد: هنر دنیای خیال است و از واقعیت نشأت می گیرد ما باید بتوانیم خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب لمس کردن را از طریق حواس پنج گانه تقویت کرده و ظریف و دقیق ببینیم، چیزهایی را که دیگران نمی بینند ببینیم و صداهایی را که بقیه نمی شنوند بشنویم.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739088

وب گردی

وب گردی