اردوی کوهنوردی و طبیعت گردی واحد بوشهر در بزرگترین کوه نمکی خاورمیانه

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با شرکت در اردوی کوهنوردی و طبیعت‌گردی روز بیاد ماندنی برای خود و خانواده رقم زدند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر گفت: «برگزاری چنین برنامه‌هایی یکی از راه‌های مدیریت حفظ و استمرار صمیمیت وایجاد فضای گرم و دوستانه میان کارکنان و برای تقویت روحیه تلاش و کوشش کارکنان، ارتقای سطح رضایت‌مندی آنان و ایجاد نشاط و شادابی در محیط کار و خانواده آنها بسیار مؤثر است.»

گنبد نمکی استان بوشهر از زیباترین کوه‌های جهان است که مناظر و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد و از نقاط مهم گردشگری استان بوشهر محسوب می‌شود.

گنبد نمکی استان بوشهر در فاصله ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و ۶۴ کیلومتری شهر خورموج قرار دارد و بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی جهان به شمار می‌آید.

وسعت گنبد در حدود سه هزار و ۶۶۶ هکتار بوده و ارتفاع قله آن هزار و ۴۹۰ متر از سطح دریا است و حداقل ارتفاع آن از سطح دریا نیز ۷۰ متر است.

تشکیل گنبد شمال غربی به جنوب شرقی بوده و از سمت غرب به روستای گنخک و روستای جاشک کشیده شده و از سمت شرق از روستای باغان تا روستای درویشی ادامه دارد.

محدوده اثر طبیعی ملی کوه نمک جاشک شامل غارهای نمکی، آبشار نمک، دودکش جن، گل کلم ها و دره های نمکی است.

کوه نمک با دارا بودن چشم‌اندازهای زیبای زمین‌شناسی، انواع سنگ‌های مختلف، غارهای طبیعی و طبیعت بکر درون آنها، آبشارکوه‌ها و آویزه‌های نمکی نه تنها چشم هربیننده‌ای را برای بازدید و کوهنوردی به طرف خود جلب کرده بلکه بهترین محل مطالعه برای محققان علاقه‌مند به علم زمین‌شناسی است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739094

وب گردی

وب گردی