همایش ملی بزرگداشت استاد رضا سیدحسینی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همایش ملی بزرگداشت استاد رضا سیدحسینی با حضور اساتید برجسته کشوری در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش با بیان اینکه حضور اساتید برجسته کشوری و نماینده سفیر فرانسه در ایران در این همایش بسیار ارزشمند و اثرگذار است، گفت: 34 جلد کتاب استاد رضا سیدحسینی بسیار فراتر از ارزش یک استاد و پروفسور است.

وی با بیان اینکه استاد رضا سیدحسینی اهل قلم بوده که پس از درگذشتش این همایش برای وی برگزار می شود، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی آمادگی همکاری با بنیاد نخبگان برای برگزاری چنین همایش هایی را برای افراد در قید حیات نیز دارد؛ چراکه اثر آن بسیار بیشتر خواهد بود.

نریمانی با بیان اینکه شصت نفر از اساتید به نام اردبیل توسط بنیاد نخبگان استان شناسایی شده است، تصریح کرد: می توان همه ساله از تعدادی از این اساتید به لحاظ اثرگذار بودن آنها تجلیل کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ترجمه بسیار سخت تر از تالیف است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استاد رضا سیدحسینی 40 سال از عمر خود را در عرصه ترجمه فعالیت کرده است، این کار یعنی استاد عمر خود را وقف ایران کرده است.

وی با بیان اینکه طبق نظر هیات رئیسه دانشگاه سالن های سخنرانی و اجتماعات دانشگاه به اسم نخبگان اثرگذار استان نامگذاری خواهند شد، تصریح کرد: در گام اول تالار سخنرانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به اسم استاد رضا سیدحسینی نامگذاری می شود تا با این کار حداقل تجلیل از خدمات ایشان داشته باشیم.

گفتنی است در این همایش دکتر احمد سمیعی گیلانی عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر قدمعلی سرامی استاد برجسته ادبیات کشور، دکتر موسی اسوار رئیس شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیما و دکتر الله شکر اسدالهی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز بیاناتی در خصوص ویژگی های اخلاقی و کاری استاد رضا سیدحسینی ارائه کردند. همچنین بیانیه انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی توسط دکتر مختاری عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و ارج نامه معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان توسط دکتر شاهرضایی مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان قرائت شد.

همچنین با حضور اعضای خانواده استاد رضا سیدحسینی از تابلو نقاشی استاد رونمایی شد و در ادامه تالار سخنرانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه به نام تالار استاد رضا سیدحسینی نامگذاری شد.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 739106

وب گردی

وب گردی