تخصص، ذوق و فن بیان استاد رضا سیدحسینی بسیار ارزشمند بود

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: تخصص، ذوق و فن بیان استاد رضا سیدحسینی بسیار ارزشمند بود.

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در همایش ملی بزرگداشت استاد رضا سیدحسینی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شناسایی نخبگان و رموز موفقیت آنها، معرفی مشاهیر ایرانی در سطح ملی و بین المللی، الگوسازی شیوه زندگی و کاری نخبگان و تکریم مفاخر و نخبگان کشور از اهداف بنیاد ملی نخبگان است، گفت: هدف از برگزاری این همایش نیز تکریم و نکوداشت جایگاه والای استاد رضا سیدحسینی از بزرگان جامعه مترجمان و مولفان کشور است.

وی با بیان اینکه تخصص، ذوق و فن بیان استاد رضا سیدحسینی بسیار ارزشمند بود، افزود: این ارزشمندی ادبیات ایران را وامدار خود نموده است.

شایقی استاد رضا سیدحسینی را مهمترین مترجم تاثیرگذار در جامعه ادبی ایران معرفی و تصریح کرد: استاد رضا سیدحسینی مترجم زبده و صاحب سبک، نویسنده ماهر و آشنا به نیاز ادبیات و کاشف نویسندگانی با سبک نوین بود.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دو اثر استاد رضا سیدحسینی به عنوان کتاب برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است، افزود: نبوغ سرپرستی و هدایت ایشان در گرداوری فرهنگ آثار نیز کاملا مشهود است که این فرهنگ آثار به میراث ماندگار در ادبیات و هنر تبدیل شده است.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 739107

وب گردی

وب گردی