آموزه های قرآنی سرلوحه برنامه های فرهنگی دانشگاه باید باشد

جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که با حضور مسئولان کانون های قرآن و عترت واحدها و مراکز آموزشی و همچنین آموزشکده های سما برگزار گردید، دبیر شورای قرآن و عترت استان با تسلیت ایام فاطمیه، یاد و خاطره حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشته و فقدان ایشان را ضایعه ای جبران ناپذیر برای خانواده بزرگ دانشگاه و نظام دانستند.

محمدابراهیم طلوع در ادامه ضمن اشاره به سخنان ریاست عالیه دانشگاه دکتر میرزاده و معاون دانشجویی و فرهنگی جناب دکتر سید طه هاشمی، توجه به قرآن و آموزه های قرآنی در دانشگاه را جزء اولویت نخست کارهای فرهنگی قلمداد نموده و گفت : «وجود قریب به 500 کانون قرآن و عترت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نشانگر توجه و اهمیت این موضوع می باشد و انتظار و توقع از دانشگاه این است که با توجه به جنس مخاطبینش کارهای عمیقتر و موثرتری را با راهکارهای به روزتر در دانشگاه به منصه ظهور رساند».

وی فلسفه تشکیل کانون های قرآن و عترت در دانشگاه را یک موهبت فرهنگی ماندگار و بازوی توانمند دانشگاه در امور دینی و مذهبی دانست و از همکاران واحدها خواست این وظیفه و توفیق الهی را با عشق و جدیت دنبال نمایند. طلوع با بیان این مطلب که وجود برنامه هایی مانند قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و... در دانشگاه لازم و ضروری است، ادامه داد:« باید در خصوص تعمیق مفاهیم بلند و آموزنده قرآنی در دانشگاه بیشتر تلاش نمود و با جذب آحاد دانشگاهی در کانون های دانشجویی و استادان زمینه اینگونه فعالیتها بویژه موضوعاتی مانند علم در محضر قرآن کریم بیشتر مورد توجه و کار عملی قرار گیرد».

جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تبیین و توجیه آیین نامه جامع مسابقات سراسری قرآن و عترت توسط دبیر شورا ادامه پیدا کرد. محمدابراهیم طلوع ضمن بیان تغییرات و نکات ضروری در مورد آیین نامه جدید مسابقات از مدعوین خواست ضمن مطالعه کامل آیین نامه، زمینه جذب حداکثری استادان، کارکنان و دانشجویان را در این مسابقات بیش از پیش فراهم نمایند

در ادامه این جلسه هر کدام از مدعوین به بیان نقطه نظرات و مسائل موجود در مجموعه خود پرداخته و راهکارهایی را در خصوص فعال تر شدن هرچه بیشتر کانون های قرآن و عترت مطرح نمودند. ضمنا وی در خصوص سوالات مطروحه حاضرین در مورد مسائل قرآنی و فرهنگی دانشگاه توضیحاتی را به سمع و نظر حاضران رساند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739145

وب گردی

وب گردی