پدیده اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از دغدغه های جدی عصر حاضر است

عضو هیات علمی واحد سوادکوه با ارائه راهکارهای مختلف برای حل مشکلات نوجوانان و جوانان گفت: پدیده اوقات فراغت یکی از دغدغه های جدی عصر حاضر بوده که با مقایسه استانداردهای جهانی و ایرانی اوقات فراغت تاکید کرد: بی توجهی به بحث اوقات فراغت نوجوانان آسیب های جدی را متوجه آنان می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، کارگاه آموزشی آشنایی با مشکلات و چالشهای جوانان ویژه اساتید با حضور اعضای هیات علمی واحد در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد.

صاحب احمدی مدرس این دوره آموزشی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش های دوران نوجوانی و جوانان را ناشی از بلوغ دانست گفت: تاثیر استرس های محیطی و تجربیات کودکی بر رشد نوجوانان از جمله خطراتیست که آنان را تهدید می کند.

احمدی با اشاره به شناخت شخصیت نوجوان و برقراری ارتباط دوستانه و عاقلانه با آنان، دیگر راهکارهای حل مشکلات نوجوانان را استفاده از روش نادیده گرفتن، ایفای نقش راهنمایی بجای دستوری، اعتماد سازی، ارتباط کلامی مقدمه ارتباط عاطفی، تاکید بر محبت و پرهیز از خشونت، الگوهای رفتاری والدین، پرهیز از مناقشات خانوادگی، تکیه بر نقاط قوت، مشورت با نوجوان و فعال بودن نقش پدر در تربیت نوجوان دانست.

اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاه نیز همزمان با تدریس مباحث مطروحه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739148

وب گردی

وب گردی