چهار هزار نهال  گل محمدی به یاد شهدا و آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا غرس شد 

به مناسبت روز درختکاری و در راستای طرح یاد سبز شهدا، چهار هزار نهال گل محمدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا به یاد شهدا و آیت الله هاشمی غرس شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا به مناسبت روز درختکاری گفت: تعداد 4000 نهال گل محمدی در زمین های دانشگاه و تعدادی نهال درخت سرو به نام «سروهای سبز میهن » در اطراف یادمان شهدای گمنام غرس شد .

دکتر علیرضا ملایی ، کاشت درخت را در روایت و احادیث اسلامی بسیار مورد اهمیت خواند و گفت : درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و پاکی طبیعت می باشد.

سرپرست واحد بیضا ، در خصوص انتخاب و کاشت گل محمدی افزود : با توجه به طرح یاد سبز شهدا و در راستای طرح های دانش بنیان ، برنامه ریزی جهت کاشت گل محمدی در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و خواص دارویی و عطر سازی و بهداشتی ، این طرح به عنوان یک طرح درآمد زا مورد نظر قرار گرفت که در مرحله اول تعداد چهار هزار شاخه گل در زمین های دانشگاه کاشت شد و در صورت حاصل شدن نتیجه مطلوب و درآمد زایی مناسب سطح زیر کشت افزایش خواهد یافت .

در روز درختکاری اعضای هیأت رییسه ، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا با حضور فعال خود به یاد شهدا و آیت ا.. هاشمی رفسنجانی(ره) با غرس نهال در اطراف یادمان شهدای گمنام این روز را گرامی داشتند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739159

وب گردی

وب گردی