رییس ستاد انتخابات کشور خبر داد:  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ١٤٠ نقطه خارج از کشور

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام‌ها از ٢٢ فردودین و تنها در ستاد انتخابات کشور خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور صبح امروز (سه شنبه) در نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان‌ها که در سالن پیامیر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای دیگر، اظهار کرد: با توجه به حضور شهروندان ایرانی در کشورهای مختلف، انتخابات ریاست جمهوری در ١٤٠ نقطه خارج از کشور برگزار می‌شود و در همین زمینه ستاد انتخابات باید با همکاری وزارت امور خارجه زمینه حضور این عزیزان را نیز فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به اتمام زمان ثبت نام انتخابات شوراها در ٤ حوزه انتخابیه خاطر نشان کرد: کار ثبت نام انتخابات میاندوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه اهر و هریس، مراغه و عجب شیر، اصفهان و بندر لنگه پایان یافته و هیئت های اجرایی در حال اخذ استعلامات از مراجع ٤ گانه هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «انتخابات شوراها از ٣٠ اسفند آغاز می شود»، به برخی انتقادات مطرح شده نسبت به زمان ثبت نام انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت : برخی به ما خرده میگرفتند که چرا در ایام تعطیلات این ثبت نام صورت میگیرد، این در حالی است که ما مجری قانون هستیم و با توجه به انتخاب روز ۲۹ اردیبهشت به عنوان روز هدف، زمان بندی ثبت نام انتخابات شوراها از ٣٠ اسفند برنامه ریزی شده است.

وی افزود: البته تلاش‌هایی شد که در یک طرح دو فوریتی زمان ثبت نام شوراها تغییر داده شود اما آن طرح هم تبدیل به قانون نشد.

احمدی با بین اینکه برای وزارت کشور تعطیلی در این ایام معنا ندارد، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام ها از ٢٢ فردودین و تنها در ستاد انتخابات کشور خواهد بود.

وی همچنین درباره تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور گفت: در زمینه انتخاب شعب اخذ رای این وظیفه بر دوش هیئت های اجرایی است و اینکه گفته شده ٦٥ هزار شعبه پیش بینی شده است بر اساس انتخابات های گذشته صورت گرفته است. بنابراین هیئت اجرایی خواهند گفت چه تعداد شعبه پیش بینی میکنند
احمدی ادامه داد: ستاد انتخابات منتظر تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است تا امار دقیق تعدادشعبه در سراسر کشور اعلام شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت روانی در ایام انتخابات، اظهار کرد: گاهی تا ٣ ساعت معطلی در اعلام نتایج یک صندوق موجب ایجاد هزاران شایعه می شود، لذا در همین زمینه ما باید امنیت روانی را ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، احمدی با بیان اینکه انتخابات بخش های مختلفی دارد که وظیفه دولت اجرای آن است، اظهار کرد: تمام تلاش دولت بر اینست که انتخاباتی سالم و با امنیت بالا و با مشارکت حداکثری و دقیقا مطابق قانون برگزار کند.

300/302

کد خبر: 739162

وب گردی

وب گردی