مردم بریتانیا مخالف خروج از اتحادیه اروپا بدون "توافق" هستند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، مردم بریتانیا مخالف طرح‌های نخست‌وزیر کشورشان برای خروج اتحادیه اروپا "بدون حصول توافق و تحت هر شرایط" هستند. این وضعیت در شرایطی به وجود می‌آید که پارلمان بریتانیا با توافق آتی با بروکسل مخالفت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته دولت ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا موافقت کرد به قانونگذاران کشورش اجازه دهد تا پیش از آنکه آنها با بروکسل به نتیجه برسند نظر نهایی را درباره توافق بریگزیت بدهند. با این حال، آنها هشدار دادند چنانچه پارلمان با شرایط معاهده نهایی مخالفت کند، بریتانیا باز هم از این اتحادیه خارج می‌شود و برای تجارت با اعضای اتحادیه اروپا به قوانین سازمان تجارت جهانی باز می‌گردد.

طبق نظرسنجی موسسه تحقیقاتی "بی‌ام‌جی" برای روزنامه ایندیپندنت، تنها ۲۵ درصد از مردم بریتانیا از خروج از اتحادیه اروپا "بدون تعیین روابط آتی" حمایت می‌کنند.

در این نظرسنجی که نتایج آن امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، ۱۵۷۶ تن شرکت کردند و در مجموع ۵۶ درصد با سایر گزینه‌های خروج که مغایر با طرح‌های ترزا می بود، موافق بودند.

از ۵۶ درصد ۲۷ درصد معتقدند ترزا می باید یک توافق را بار دیگر به مذاکره بگذارد، ۱۵ درصد معتقدند بریتانیا باید با همین شرایط در اتحادیه اروپا بماند و ۱۴ درصد باور دارند بریتانیا باید طبق شرایط جدیدی که دولت باید درباره آن مذاکره کند، در این اتحادیه باقی بمانند.

رویکرد ترزا می مبنی بر اینکه "توافق نشود بهتر از آن است که توافق بدی شود"، با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

جان میجر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا هفته گذشته گفت، خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق، بدترین نتیجه ممکن خواهد بود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739170

وب گردی

وب گردی