در دولت یازدهم در استان خراسان جنوبی حداقل 5 بیمارستان به بهره برداری رسید

وزیر بهداشت گفت: اورژانس و بخش دیالیز بیمارستان شهدای قائن، یکی از زیباترین اورژانس های کشور است و ساخت این بخش ها، نشان می دهد که اگر بخواهیم، می توانیم اقدامات بسیار خوبی را انجام دهیم اما با هزینه هایی کمتر از نقاط دیگر و با روحیه ای جهادی در مدت زمان کمتر از سه ماه، این بخش های ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح طرح توسعه اورژانس و دیالیز بیمارستان شهدای قائن، ساخت این بخش ها در بیمارستان شهدای قائن را مصداق کار جهادی عنوان کرد و افزود: خدا را شاکرم که دولت توانسته در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی، خدمات ارزنده ای در حوزه سلامت به مردم ارائه دهد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار زیادی در استان خراسان جنوبی انجام شد و این پروژه، بیستمین طرحی است که در این سطح در استان خراسان جنوبی افتتاح می شود زیرا در کنار خدمات ارائه شده، حداقل 5 بیمارستان در این استان به بهره برداری رسید.
دکتر هاشمی با بیان اینکه شهرستان قائن نیاز به بیمارستان دیگری دارد، افزود: پیشنهاد ساخت بیمارستان جدید در قائن از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مطرح می شود و امیدواریم که با تلاش نماینده این شهرستان در مجلس، سازمان برنامه و بودجه نیز بتواند بودجه سنواتی برای آن در نظر بگیرد.
وزیر بهداشت با اشاره به سفرهای متعدد خود به شهرستان قائن، گفت: قبل و بعد از انقلاب اسلامی سفرهای زیادی به قائن داشتم و خدمات ارائه شده به مردم قابل مقایسه با گذشته نیست و این شهر، گسترش قابل توجهی یافته در حالیکه در دوران پیش از انقلاب، قائن کوچک بود اما خدمات گسترش یافته که البته حق مردم است و باید بیشتر از این نیز تلاش شود.
دکتر هاشمی یادآور شد: خوشبختانه در قائن، دانشکده پرستاری راه اندازی شده و موافقت خودم را با توسعه آموزش عالی و تاسیس دانشکده جدید پیراپزشکی را اعلام کردم و نه تنها در قائن، بلکه شهرستان های دیگر مانند فردوس و نهبندان استعداد توسعه آموزش عالی را دارند زیرا آموزش، حق مردم است.
وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان خراسان جنوبی و افتتاح پروژه های مهم درمانی این استان، اظهار داشت: امروز بیمارستان رازی و همچنین مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی پیشرفته ای که توسط خیرین سلامت ساخته شده بود را افتتاح کردیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: شش ماه پیش به قائن سفر کردم و طرح توسعه اورژانس نیمه کاره بود اما در عرض سه ماه شاهد بهره برداری آن هستیم که باور کردنی نیست و این کار، عاشقانه، مخلصانه و مومنانه بوده است.
وزیر بهداشت از خبرنگارانی که مطالبات را متناسب با داشته های دولت بیان می کنند، تشکر کرد و گفت: از رسانه هایی که خدمات انجام شده نظام جمهوری اسلامی را به مردم معرفی می کنند، سپاسگزاری می کنم.
دکتر هاشمی تاکید کرد: مردم به امید، آرامش و نشاط نیاز دارند و هر کسی بذر امید را در دل آنها بپاشد، در مسیر انقلاب اسلامی و خدمت به خلق خدا گام برداشته است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 739174

وب گردی

وب گردی