حجت الله ایوبی استعفا نداد/ محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان شد

سرانجام و بدون حکمی برای برکناری حجت الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان به عنوان سرپرست سازمان سینمایی انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته خبری در رسانه ها مبنی بر استعفای حجت الله ایوبی منتشر شد که پس از انتشار این خبر، حجت الله ایوبی در گفت و گویی کوتاه با ایسکانیوز، ضمن رد این خبر گفت: خیر استعفا نداده ام.

اما پس از اینکه رئیس سازمان سینمایی خبر استعفای خود را تکذیب کرد، بار دیگر اخبار غیر رسمی بر برکناری ایوبی تاکید داشت و خبرهایی مبنی بر پافشاری حجت الله ایوبی بر ماندن در سازمان سینمایی منتشر شد. اخباری ضد و نقیض که به این منتهی شد که گفته شده است؛اگر ایوبی تا صبح روز 17 اسفند ماه استعفا ندهد، برکنار شده و محمدمهدی حیدریان به جای او به عنوان سرپرست سازمان سینمایی انتصاب خواهد شد.
اما تا امروز صبح، 17 اسفند ماه خبری تحت عنوان استعفا و یا برکناری حجت الله ایوبی منتشر نشد و در عوض به جای آن محمدمهدی حیدریان به عنوان سرپرست سازمان سینمایی با حکم سیدرضا صالحی امیری انتصاب شد. آنچه که بسیار عجیب می نماید عجله وزیر ارشاد است برای تغییر رئیس سازمان سینماییف پیش از آنکه حکم برکناری حجت الله ایوبی صادر شود.
حال با همه این اتفاقات عجیب اما واقعی محمدمهدی حیدریان به سرپرستی سازمان سینمایی رسیده است، او پیش از این مدیرکل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل سیما فیلم، مدیر شبکه جهانی جام جم، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری، رئیس گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر، معاون ریاست فرهنگستان هنر (در حوزه موسیقی ـ تئاتر و ادبیات نمایشی ـ‌ سینما ـ چندرسانه‌ای) رئیس هیأت امنا انجمن سینمای جوانان، بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای ارزشیابی مشاغل هنری، عضو شورای فرهنگ و صنعت وزارت صنایع و معادن، عضو شورایعالی معماری و شهرسازی،عضو هیأت امنا مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی،عضو هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو شورای برنامه‌ریزی و طرح و برنامه کودک و نوجوان (صدا و سیما) و عضو شورای فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهرداری تهرانبوده است.
گفتنی است؛ ​ایوبی در روز دوشنبه 4 شهریور ۱۳۹۲ طی حکمی از سوی علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب و جایگزین جواد شمقدری شد.
خبرنگار: رضایی/ تایید کننده: سلیمی
501500

کد خبر: 739196

وب گردی

وب گردی