کره شمالی: رزمایش‌های واشنگتن-سئول منطقه را به سمت فاجعه اتمی سوق می‌دهد

کره‌شمالی هشدار داد، رزمایش های کره جنوبی و آمریکا شبه جزیره کره و کشورهای واقع در شمال شرق آسیا را به سمت فاجعه اتمی سوق می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، "جا سونگ نام"، نماینده کره شمالی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان نوشت، آمریکا از ناوهای هواپیمابر هسته‌ای، زیردریایی های اتمی، بمب افکن‌های استراتژیک اتمی و جنگنده‌های رادارگریز در رزمایش مشترک که روز چهارشنبه آغاز شد، استفاده می‌کند.

وی با اشاره به این رزمایش ادامه داد: این روند احتمالا به سمت یک جنگ واقعی پیش می رود. اوضاع در شبه جزیره کره به نظر به سمت یک جنگ اتمی پیش می‌رود. من بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کنم که رزمایش‌های مشترک میان امریکا و کره جنوبی را بررسی کند. اگر به درخواست کره شمالی همانند گذشته بی اعتنایی شود، این نشان دهنده این است که سازمان ملل تنها یک ابزار سیاسی برای آمریکاست.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل همچنین گفت:‌ آمریکا می خواهد افکار عمومی را این گونه متقاعد کند که این رزمایش مشترک در واکنش به برنامه‌های اتمی کره شمالی است اما آمریکا و کره جنوبی پیش از آنکه کره شمالی به بازدارندگی اتمی خود دست پیدا کند نیز رزمایش های زیادی انجام دادند. علت اصلی این رزمایش ها این است که کره شمالی خودش را با ظرفیت های حمله اتمی تجهیز کرده و نیروهای بازدارنده اتمی را برای دفاع از خودش در مقابل سیاست خصمانه آمریکا تقویت می‌کند.

این نامه چند ساعت پس از آن ارسال شد که کره شمالی چهار موشک بالستیک را شلیک کرد که گفته است واکنشی به این رزمایش‌ها بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این پرتاب ها را محکوم کرده و آنها را نقض قعطنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانست و بر درخواستش از رهبر کره شمالی مبنی بر جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز بعدی و تبعیت از الزامات بین المللی، تاکید کرد.

"ری سونگ چول"، مشاور هیات کره شمالی در سازمان ملل گفت که پرتاب های اخیر تلاش های رهبری این کشور برای تقویت نیروهای دفاعی و ارتقای ظرفیت های پیشگیرانه در واکنش به تهدیدهای اتمی و تهدیدهای دیگر و همچنین رزمایش های آمریکا و کره جنوبی است.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل روز دوشنبه نامه ای هم به گوترش نوشت و در آن بار دیگر از وی خواست تا درباره بازگشت 12 خدمتکار کره شمالی که در رستورانی در چین کار می کنند و در آوریل 2016 پناهنده شدند، کاری انجام دهد. به گفته مقام های کره شمالی، این 12 زن خدمتکار "از سوی جاسوس های کره جنوبی اغفال شده‌اند."

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739203

وب گردی

وب گردی