از فعالیت دانشجویان استقبال می کنیم

یوسف فرهوده معاونت فرهنگی دانشجویی واحد گیلان غرب گفت: اخیرا به دلیل ادغام فعالیت های فرهنگی و دانشجویی، مدیریت فعالیت های فرهنگی به کارشناس فرهنگی دانشگاه ارجاع شده  تا فعالیت های فرهنگی دانشجویان در قالب کانون ها،  بیشتر و پررنگ تر شود.

معاونت فرهنگی واحد گیلان غرب دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: فعالیت های فرهنگی واحد و به ویژه کانون ها، براساس بخشنامه و آیین نامه مصوب سازمان مرکزی تعیین شده است و در حال حاضر کانون قرآن و عترت چند سالی است که در واحد فعال است و با مسئولیت کارشناس فرهنگی واحد اقدام به فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: کارشناس فرهنگی کلیه فعالیت های کانون های واحد را جزء به جزء بر عهده دارد. در این راستا 6 الی 7 معاونت در قالب یک معاونت فرهنگی - دانشجویی تحت عنوان معاونت مرکزی حدود یک سال است که با یکدیگر ادغام شده است و در حال حاضر مسائل مالی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و عمرانی با هماهنگی معاونت مرکزی انجام می شود و یکسالی است که ادغام معاونت های مختلف انجام شده است و معمولا هر بخش کارشناس مخصوص به خود را دارد و دانشجویان کار را از کارشناس مربوطه درخواست می کنند.

وی از مزایای ادغام معاونت فرهنگی و دانشجویی تصریح کرد: نفع و ضرر دانشگاه در این میان مطرح نیست. البته از لحاظ مالی به نفع دانشگاه است و لی از نظر کاری دشوار است زیرا کار یک معاونت با 6 مسئولیت دشوار است و هر کدام از این قسمت ها با هماهنگی کارشناس واحد مربوطه انجام می شوند و برای تائید برنامه ها به معاونت مرکزی مراجعه می کنند.

فرهوده برای بهبود فعالیت های فرهنگی واحد ابراز کرد: در خصوص تخصیص اعتبارات مالی و بودجه برای فعالیت های فرهنگی کانون ها، از سوی سازمان مرکزی نهایت همکاری با واحد گیلانغرب انجام گرفته و امسال برگزاری اردوی دانشجویی راهیان نور از محل بودجه فرهنگی انجام شده است و همچنین برنامه های سفرهای زیارتی، تفریحی و سیاحتی برای دانشجویان ترتیب داده ایم.

وی در مورد ادغام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: اخیرا به دلیل ادغام فعالیت های فرهنگی و دانشجویی، مدیریت فعالیت های فرهنگی به کارشناس فرهنگی دانشگاه ارجاع شده است تا فعالیت های فرهنگی دانشجویان در قالب کانون ها، بیشتر و پررنگ تر شود.

فرهوده گفت: با توجه به اینکه در واحد گیلانغرب دانشجویان رشته های فنی، الکترونیک و تربیت بدنی حضور دارند، چندان از فعالیت های ادبی و هنری استقبال نمی کنند. یکی از دلایل عدم استقبال دانشجویان از فعالیت های کانون ها، مرتبط نبودن موضوعیت رشته هایشان با مباحث هنری و فرهنگی است. البته دانشجویان تربیت بدنی واحد فعالیت های زیادی در تشکیل تیم های ورزشی و شرکت در مسابقات استانی و کشوری دارند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: فعالیت دانشجویان واحد گیلانغرب در کانون ها در گذشته بیشتر از حال حاضر بود و متاسفانه اخیرا با ریزش تعداد دانشجویان فعالیت های دانشجویی بخصوص در زمینه فرهنگی کمرنگ شده است.

فرهوده ابراز داشت: نشریه دانشجویی در واحد بوده ولی از پارسال تا به حال کسی برای فعال شدن نشریه این واحد اقدامی انجام نداده است.

معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد گیلان غرب خاطرنشان کرد: از فعالیت دانشجویان در واحد استقبال می کنیم و در کنار اردوهای دانشجویی و تفریحی از فعالیت های کانون ها نیز حمایت مالی صورت می گیرد.

وی در مورد برنامه های ویژه عید نوروز گفت: برنامه اسکان نوروزی ویژه دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد از سوی سازمان به واحدها ابلاغ شده که در پی آماده سازی واحد برای اسکان نوروزی مسافران هستیم.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 739207

وب گردی

وب گردی