تردید سرمایه گذاران در تداوم افزایش قیمت نفت

ناتوانی قیمت نفت درعبور از مرز ۵۵ دلار، سرمایه گذاران را در مورد تداوم روند افزایش قیمت نفت در بازار دچار تردید کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بلومبرگ، این نگرانی در حالی در حال افزایش است که بازار نفت بار دیگر در معرض ریسک کاهش قیمت قرار گرفته و صندوق های تامین، گمانه نسبت به احتمال افزایش قیمت نفت آمریکا را کاهش داده اند.

پیش از این به دلیل خوش بینی درباره توافق کاهش تولید اوپک و مهار مازاد عرضه در بازار، این صندوق ها حساب ویژه ای روی افزایش قیمت نفت باز کرده بودند.

اما اکنون رسیدن میزان ذخایر نفت خام آمریکا به ارقامی بی سابقه، در حال تقویت تردیدها نسبت به چشم انداز افزایشی قیمت نفت است.

میشائیل لینچ، رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک انرژی و اقتصادی در ماساچوست آمریکا گفت: آنها زیادی امیدوار بودند و رویاپردازی می کردند ما در بازار شاهد اتفاقات زیادی که از این چشم انداز روشن حمایت کند، نیستیم. نمونه آن هم میزان ذخایر نفت است.

آمار نشان می دهد که اوپک در ماه فوریه ۶۵ هزار بشکه از تولید خود کاسته و آن را به ۳۲٫۱۷ میلیون بشکه در روز رسانده است.

۱۰ عضو اوپک که وعده کاهش تولید داده بودند، به میزان ۱۰۴ درصد از این توافق تبعیت کرده اند. اما در مقابل، بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ فوریه به ۵۲۰٫۲ میلیون بشکه رسیده که بیشترین رقم هفتگی از سال ۱۹۸۲ تاکنون است.

استفن شورک، رئیس موسسه مشورتی شورک در پنسیلوانیا در این باره گفت: بازار خیلی آسیب پذیر است

آنها می خواهند بیش از یک ماه منتظر بمانند تا فصل عوض شود. و روی این مسئله حساب باز کرده اند که اوپک کاهش عرضه را ادامه خواهد داد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

401

کد خبر: 739210

وب گردی

وب گردی