کارشناسان کویتی : دنیای اسلام نباید پرونده فلسطین را فراموش کند

کارشناسان و تحلیل گران سیاسی کویتی با تاکید براهمیت کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد این گونه نشست ها را عاملی مهم و راهبردی در جهت تقویت وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی دانستند.

به گزارش ایسکانیوز در میزگرد تلویزیونی که برای بررسی کنفرانس حمایت از انتفاضه از سوی شبکه تلویزیونی 'الکوت' کویت شب گذشته برگزار شد ،عبدالله الموسوی پژوهشگر کویتی امور فلسطین در اظهاراتی پرونده فلسطین را بزرگترین و محوری ترین موضوع مورد اهتمام دنیای اسلام دانست وگفت : امروز هر انسان آزاده و شریفی به موضوع فلسطین اهتمام می ورزد چرا که شرایط مظلومانه ای که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می کند مورد حمایت وجدان های بیدار است .
الموسوی گفت : در سال جاری میلادی شاهد گرامیداشت سالروز حوادث گسترده ای همچون سالگرد اشغال شهر قدس از سوی صهیونیست ها خواهیم بود که حمایت از پرونده فلسطین را به امری مهم تبدیل کرده است و باید گفت امروزه آرمان فلسطینیان برای تمامی آزادگان جهان یک پرونده مهم و استراتژیک تلقی می شود .
این فعال کویتی گفت : تمامی شخصیت ها و انسان هایی که با شرایط بغرنج دست و پنجه نرم کرده اند محنت و رنج فلسطینان را درک می کنند و از آنها حمایت می نمایند لذا پرونده فلسطین باید به نخستین و مهمترین هدف جهان اسلام تبدیل شود.
در این میزگرد حمد القطان اندیشمند و فعال سیاسی کویتی نیز تاکید کرد : با بروز توطئه های گسترده برای محو پرونده فلسطین و کنار زدن آن روبرو هستیم و استکبار جهانی با استفاده از راهکارهای مختلف همچون فضای مجازی و کمک های نظامی تلاش کرده است تا اهداف خود را به کرسی بنشاند .
این فعال کویتی گفت : حذف و محو تمدن اسلامی از سرزمین های فلسطینی را می توان مهمترین هدف استکبار جهانی دانست و شرایط به گونه ای رقم خورده است که تنها شاه کلید حل بحران های منطقه ای، حل و فصل پرونده فلسطین و مقابله با صهیونیسم جهانی است.
در این میزگرد خانم ایمان شمس الدین اندیشمند و نویسنده لبنانی نیز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت پرونده فلسطین و کنفرانس اخیر حمایت از انتفاضه در تهران گفت : شرایط در جهان اسلام به گونه ای است که نباید موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود چرا که این پرونده تاثیر مستقیمی بر تحولات منطقه ای دارد.
شمس الدین خاطرنشان کرد : رژیم صهیونیستی سیاستها و رفتارهای خصمانه خود را با دنیای اسلام ثابت کرده است و استکبار جهانی با ایجاد فتنه و اختلاف انگیزی همواره به دنبال آن است که مسلمانان را از اهداف اصلی خود که همان مقابله با صهیونیست ها است دور سازد.
وی تصریح کرد : امروزه بیت المقدس در شرایط خطرناکی به سر می برد و دنیای اسلام باید با دقت و عزمی جدی با توطئه های صهیونیست ها در این زمینه برخورد نماید.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739215

وب گردی

وب گردی