85 درصد مردم فقط از یک حفره بینی نفس می‌کشند

محققان معتقدند تأکید بیشتر بر یکی از حفره‌های بینی و میزان ورود هوا به داخل بدن از هر کدام از حفره‌ها می‌تواند بر ساختار بدن و میزان فعالیت مغز تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازجام جم آنلاین ، نتایج حاصل بررسی محققان نشان داده است 85 درصد مردم در آنِ واحد فقط یکی از حفره‌های بینی خود را برای تنفس مورد استفاده قرار می‌دهند و به عبارت دیگر هر لحظه فقط با یکی از حفره‌های بینی نفس می‌کشند.

در این بررسی محققان آلمانی دریافتند تغییر حفره‌های بینی برای ورود هوا به داخل بدن با یک چرخه منظم انجام می‌شود و به طور میانگین هر چهار ساعت یکبار این چرخه تغییر می‌کند. البته این اتفاق می‌تواند در افراد مختلف بسته به نوع بدن، شکل بینی، سیستم تنفسی، منطقه جغرافیایی و ... تغییر کند.

زمانی که از حفره چپ بینی برای تنفس استفاده می‌کنید نیمکره راست مغز فعال‌تر می‌شود و در عوض زمانی که حفره سمت راست وظیفه ورود هوا به بدن را برعهده می‌گیرد، نیمکره چپ فعال می‌شود.

تغییر چرخه ورود هوا به بدن از حفره‌های مختلف بینی با نظم خاص دنبال می‌شود. با این وجود اگر به یک سمت روی زمین خوابیده باشید پس از گذشت 12 تا 15 دقیقه بافت غضروفی بینی مربوط به همان سمت شروع به تورم می‌کند و حفره دیگر، تورم خود را کاهش می‌دهد تا جریان ورود هوا آسان‌تر انجام شود.

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که تغییر در چرخه تنفسی حفره‌های بینی همان دلیلی است که باعث می‌شود افراد در هنگام خوب موقعیت بدن خود را تغییر دهند و جابه‌جا شوند.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 739223

وب گردی

وب گردی