کسر شأن دانشگاه است که پیاده‌نظام جریانات سیاسی قرار گیرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، انتخابات برای دانشگاهیان فرصتی است که نشاط سیاسی را در دانشگاه‌ها افزایش دهند و قدرت تجزیه و تحلیل در دانشگاه بهبود پیدا کند و از این فرصت همه باید استفاده کنند. البته افرادی هستند که می‌خواهند این فرصت را برای جریانات حزبی استفاده کنند اما کسر شأن دانشگاه است که به عنوان پیاده‌نظام جریانات کوچک سیاسی قرار گیرد و جریانات سیاسی باید از دانشگاه الزام بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدیان طی سخنانی در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: ذات کار فرهنگی این است که بسیاری از ابعاد آن قابل گزارش‌دهی نیست و آثارش با سرعت مشخص نمی‌شود.

وی افزود: دو نوع نگاه به کار فرهنگی در کشور وجود دارد که نگاه تدارکاتی و لجستیکی است و اینکه باید در این زمینه امکانات را به درستی توزیع کنیم و نگاه دیگر نگاهی است که به رسالت مسئولیت و اهداف و آرمان‌ها برمی‌گردد.

وی افزود: هیچ وقت به اداره کردن و چرخیدن وضع موجود نباید راضی بود و باید نسبت به بهتر شدن وضعیت حساس باشیم و اینکه از کار تدارکاتی فراتر برویم.

محمدیان اظهار کرد: بعضی‌ها این نگاه را دارند که محتوا را خود دانشجوها باید رعایت کنند و می‌گویند اجباری در دین نیست اما در نظر نمی‌گیرند که مسئولیت ما در این زمینه بسیار مهم است واگرچه قطعا کسی را با اجبار به سمت دین و نظام دینی نباید بیاوریم، اما باید رسالتی که بر دوش ماست را جدی بگیریم.

وی تاکید کرد: در دانشگاه یک وظیفه اداری داریم و یک رسالت بالاتری نیز وجود دارد که خداوند بر دوش ما نهاده است و باید آن را به خوبی انجام دهیم. همانطور که سلامت غذا و مسئله مواد مخدر در دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولین است و همه مسئولین نسبت به این مسائل حساس هستند، به همین گونه باید در مورد دین، انقلاب و هویت دانشجویان نیز دقت داشته باشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشگاه محل آزاداندیشی است و محلی است که باید تضارب آرا در آن اتفاق بیفتد اما خط قرمزهایی نیز وجود دارد که باید رعایت شود و این خط قرمز نیز قانون است که باید ملاک قرار بگیرد و مر آن باید رعایت شود و اگر جایی ابهام دارد، حل شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 739309

وب گردی

وب گردی