جزییات شناسایی باند متخلف مالیاتی/تشکیل لیست سیاه ۲هزار شرکت صوری

وزیر راه وشهرسازی بااشاره به دشواری کنترل روزانه یک میلیون و۶۰۰هزارتردد درکشور،گفت:برای ۳۴هزارکیلومترمحور شریانی یک هزار و ۸۸۰ دوربین راه اندازی می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دوازدهمین همایش سراسری روسا ومدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، افزود: تعداد شهروندان دارای گواهینامه فعال در سراسر کشور ۲۵۵ میلیون نفر است و این رقم بدان معناست که در خیابان‌ها و جاده‌ها با امکان تردد تعداد زیادی از شهروندان روبه‌رو هستیم.

آخوندی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر بیش از ۱۹ میلیون خودرو و بیش از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور تردد دارند گفت: این رقم که نشان‌دهنده تردد بیش از ۳۰ میلیون وسیله موتوری است بسیار بزرگ بوده و اعمال قانون برای آن نیز امری به شدت پیچیده خواهد بود.

آخوندی، استفاده از سیستم‌های هوشمند در ایجاد نظم را کمک بزرگی دانست و افزود: در حال حاضر ۳۴ هزار کیلومتر محور شریانی در کشور وجود دارد که ۷۵ درصد از حمل و نقل کشور را به خود اختصاص داده است و تلاش بر این است که در گام نخست برای ۳۴۰ هزار کیلومتر راه شریانی، یک هزار و ۸۸۰ دوربین راه‌اندازی شود که تاکنون ۶۰۰ دستگاه از این دوربین ها فعال و نصب شده است.

به گفته وی، امیدواریم تا پایان سال آینده، نصب و فعال سازی تمام دوربین ها انجام شود و علاوه بر نصب دوربین‌ از سایر سامانه‌های موجود نظیر سامانه سپهتن و سامانه‌های اطلاع‌رسانی که به تنظیم سفر شهروندان کمک می‌کند نیز بهره ببریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم سیستم‌های لازم برای گام نخست را فراهم کنیم گفت: در این مرحله تنها نصب دوربین اهمیت ندارد بلکه نکته مهم خوب کار کردن، اتصال دقیق و لحظه‌ای آن‌ها به مرکزی است که بتواند در لحظه اعمال قانون داشته باشد.

وی افزود: در طول ۲۴ ساعت شاهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورها هستیم که کنترل آن کار بسیار سختی است و برای اینکه بتوانیم به صورت کامل و متمرکز از این سیستم بهره‌مند شویم قطعا نیازمند نرم‌افزارهای پیچیده هستیم.

وزیر راه و شهرسازی، اضافه کرد: خوشبختانه با بهره‌مندی از این سیستم تاکنون اطلاعات به صورت لحظه‌ای به پلیس منتقل شده و نیروهای راهور نیز سریعا بر مبنای آن اعمال قانون می‌کنند.

این مقام مسئول مجهز کردن سایر محورهای کشور به سیستم کنترل و مدیریت هوشمند را هدف اصلی خود در گام بعدی دانست و افزود: تلاش می‌شود تا در نهایت این مسئله را به موضوعی عمومی و سراسری در کشور تبدیل کنیم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پورعرب

401

کد خبر: 739324

وب گردی

وب گردی