وزیر خارجه ترکیه: هیچکس نمی‌تواند جلوی سفر من به آلمان را بگیرد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد اگر اروپا جلوی قدرت‌گیری احزاب «نژادپرست» را نگیرد، به شرایط دوره قبل از جنگ دوم جهانی باز خواهد گشت.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت هیچکس نمی تواند از سفر روز سه شنبه وی به آلمان جلوگیری کند. به گفته وی اگر ترکیه درباره این مسئله با برخورد خصمانه مواجه شود، پاسخ ضروری به آن نشان خواهد داد.

چاووش اوغلو این اظهارات را در استانبول و در دیدار با دیپلمات های خارجی و در شرایطی بیان کرد که وی قرار است روز سه شنبه به شهر هامبورگ آلمان سفر کند. وی در این سفر در جمع رای دهندگان ترکیه ای و راهپیمایی انتخاباتی آنها حاضر خواهد شد. این در شرایطی است که مقامات آلمانی، محل برگزاری این راهپیمایی را که چاوش اوغلو قرار بود در آنجا سخنرانی کند، بسته اند.

روابط ترکیه و آلمان به عنوان کشورهای هم پیمان عضو ناتو هفته گذشته و بعد از آن پر تنش شد که مقامات آلمان مجوز سه راهپیمایی مشابه دیگر را که قرار بود در حمایت از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و طرح وی برای تقویت اختیارات ریاست جمهوری برگزار شود لغو کردند. وزیر امور خارجه ترکیه لغو این مجوزها را «جانبدارانه و شرم آور» خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین هشدار داد اگر اروپا جلوی قدرت گیری احزاب «نژادپرست» را نگیرد، به شرایط دوره قبل از جنگ دوم جهانی باز خواهد گشت.

وی گفت اروپا اسیر احزاب پوپولیست شده است.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739331

وب گردی

وب گردی