وزیر کشور: طرح ملی مبارزه با مواد مخدر ابلاغ و اجرا می شود

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ و اجرای طرح ملی مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه 133 ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل وزارت کشور و با حضور اعضای اصلی و مسئولین نهادهای ذ‌ی‌ربط برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارش سالانه ستاد به اعضا تقدیم شد و طرح‌های انجام شده نیز ارائه شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با مواد مخدر ابلاغ و اجرا می شود؛ «تقویت مقابله با مواد مخدر» را یکی از طرح‌های مهم سال جاری در عرصه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری و در 11 ماه گذشته، 655 تن مواد مخدر و روان‌گردان کشف شده است.
دبیرکل ستاد بیان داشت: در سال جاری در جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز اقدامات فوق العاده‌ای صورت گرفت که آخرین آن طرح عملیاتی جمع آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در 12 استان است و این طرح از 20 اسفند آغاز و تا خرداد سال 96 ادامه دارد.
رحمانی فضلی همچنین از واگذاری مسئولیت جمع آوری معتادین متجاهر از امروز به صورت کامل به بهزیستی خبر داد و تاکید کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به کمک به بهزیستی در اجرای این وظیفه هستند.
وی تصریح کرد: معتادان متجاهر معتادانی هستند که در کف خیابان‌ها هستند، مسئولیت این گروه از دو ماه قبل به طور آزمایشی به بهزیستی واگذار شده بود که به علت عملکرد فوق العاده این سازمان مسئولیت اجرای این طرح، به طور رسمی و از امروز به بهزیستی واگذار شد.
وی در پایان در خصوص جلسه 133 ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این جلسه، جلسه هماهنگی بود و وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و ... به منظور هماهنگی‌های بیشتر در این جلسه حاضر بودند.

خبرنگار: فراهانی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 739358

وب گردی

وب گردی