رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی: شهرک فناوری واحد ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به بهره برداری از شهرک فناوری واحد ارومیه، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی را یک حرکت انقلابی خواند.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز جوانپور هروی با بیان اینکه بیش از 13 واحد فناور و دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مستقر است، از ساخت شهرک فناوری در این واحد خبر داد و گفت: مجوز ساخت این شهرک از هیات امنای دانشگاه گرفته شده و ساخت آن نیز آغاز شده است. همچنین در بودجه سال 1396 دانشگاه، اعتباری برای آن دیده شده است و تلاش می‌شود در سال 1396 به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: اکثر کارهای ساختمانی ساخت این شهرک آغاز شده و اعتباری که برای آن در بودجه 96 در نظر گرفته شده حداقل 300 میلیون تومان است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه در مورد اقدامات فرهنگی انجام شده در این دانشگاه نیز توضیح داد: افتتاح یادمان شهدای گمنام، برگزاری یادواره پدران آسمانی برای فرزندان شهید که در دانشگاه تحصیل می‌کنند، اخذ مجوز یک مجله علمی پژوهشی در حوزه دامپزشکی و... از جمله اقدامات فرهنگی شاخص است که در دانشگاه انجام شده یا خواهد شد.
جوانپور هروی با اشاره به اقدامات پژوهشی و آموزشی انجام شده در دانشگاه‌های این استان، اظهار کرد: جذب گسترده اعضای هیات علمی در دو سال گذشته، ارتقای کیفیت آموزشی، افتتاح آزمایشگاه‌های علمی و تخصصی، افتتاح پژوهشگاه و ... نیز جزو اقدامات مهم در زمینه آموزشی و پژوهشی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: از سوی دیگ سعی شده با برقراری ارتباط با صنعت و امضای تفاهم نامه با سازمان استاندارد، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان‌های مختلف، قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی عقد شود. همه این اقدامات در مرحله نخست قرار دارد و منجر به جهش در حوزه‌های مختلف خواهد شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه درمورد نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه تحصیلات تکمیلی، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست آموزش عالی را در اقصی نقاط کشور توسعه دهد. اگر سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی حذف شود، دانشجویان بعد از اتمام مقطع کارشناسی از کشور خارج یا سرخورده شده یا از آموزش‌های تکمیلی محروم می‌شوند. دانشگاه آزاد اسلامی مخصوصا در دو سال اخیر آموزش تحصیلات تکمیلی را توسعه داد و توانست جهشی را در تحصیلات تکمیلی ایجاد کند .
جوانپور هروی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 35 درصد از سهم تحصیلات تکمیلی در کشور را برعهده دارد، افزود: اگر رتبه علمی ایران در جهان 16 است و در منطقه اول است بخشی از آن به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برمی‌گردد.
وی با اشاره اهمیت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر آن ها، گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند، جوانان به خودباوری برسند و وارد تولید علم و تجاری سازی فناوری شوند، کارآفرینی صورت گرفته و علم به ثروت تبدیل می شود. شرکت‌های دانش بنیان بستر ورود جوانان به فضای جدی را فراهم می‌کنند و دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه شرکت‌های دانش بنیان این بستر را فراهم کرده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مباحث آموزشی و پژوهشی از حوزه فرهنگ هم غفلت نکرده است، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی مختلفی از جمله اجرای طرح‌های ماندگار، طرح مفاخر، برگزاری جشنواره نشریات، یادمان شهدا، ساخت حسینیه و مساجد و... از جمله اقدامات دانشگاه آزاداسلامی در زمینه فرهنگی است. در کم‌تر دانشگاهی با این حجم از اقدامات فرهنگی مواجه شویم.
جوانپور هروی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد الگویی باشد برای دانشگاه‌های اسلامی و از آنجایی که نام این دانشگاه پسوند اسلامی را به همراه دارد، وظیفه مضاعفی نسبت به ارتقای فرهنگی اسلامی در دانشگاه‌ها دارد

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739368

وب گردی

وب گردی