غرس500 اصله نهال، در فضای شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاداسلامی اراک

به مناسبت روز درختکاری تعداد 500 اصله نهال، با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، رییس و اعضای هیأت رییسه ، استادان ،کارکنان ودانشجویان دانشگاه آزاداسلامی اراک در فضای شهرک دانشگاهی امیرکبیر واحد اراک کاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله دری نجف آبادی در این آیین ضمن تشکر از رییس دانشگاه آزاداسلامی اراک درخصوص اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاه افزود:«حفظ منابع طبیعی تکلیف جدی برای نسل فعلی و آتی کشور به شمار می آید و از ارزش والایی برخوردار است. »

وی ادامه داد:« استان مرکزی به خصوص کلانشهر اراک در زمینه آلودگی هوا با مشکلات زیادی روبه رو است که این مهم تنها با گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از مراتع امکان پذیر است. »

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: «گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل های استان ضمن تاثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای با نشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده ها نیز حائز اهمیت است.»

وی بیان کرد: «کاشت نهال و گسترش فضای سبز باید با صرفه جویی در مصرف آب همراه باشد و با بهره گیری از شیوه های جدیدتر و آبیاری قطره ای باید مصرف آب را در استان تقلیل دهیم. »

امام جمعه اراک درختکاری را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام دانست و گفت:« دستگاه های متولی مانند شهرداری ها باید نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد و کاشت درختان مقاوم در راستای مقابله با ریزگردها و آلاینده گی احتمالی استان و یا کلانشهر اراک گام های اساسی بردارد. »

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739373

وب گردی

وب گردی