دیدار نمایندگان دانشگاه حاجت تپه ترکیه از حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

مسئولین دانشگاه حاجت تپه ترکیه یکشنبه ۱۵ اسفند ماه در دفتر معاونت علوم پزشکی حضور یافته و ضمن دیدار با مدیران معاونت علوم پزشکی و اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خواستار امضای تفاهمنامه و همکاری های مشترک در زمینه همکاری های علمی و پژوهشی در رشته های پزشکی و غیر پزشکی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه، دکتر فرهاد ادهمی مقدم، مدیر کل توسعه آموزش پزشکی شرح مختصری از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ارائه دادند و سپس به معرفی حوزه علوم پزشکی پرداختند.

ایشان در ادامه با اشاره به آمار دانشجویان و هیأت علمی در حوزه علوم پزشکی افزودند چهل درصد از کل آموزش پزشکی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گیرد.

سپس، دکتر تیمور هان گور، مدیر کل روابط خارجی و آموزش و همکاری های بین المللی و دکتر عارف آلتون از دپارتمان آموزش کامپیوتر و تکنولوژی های آموزشی از دانشگاه حاجت تپه ضمن تشکر از دعوت و مهمان نوازی طرف ایرانی، به معرفی این دانشگاه و توانمندی های آن به ویژه در زمینه آموزش پزشکی و دندانپزشکی پرداختند.

در ادامه خانم دکتر حسن زاد سرپرست مدیریت توسعه بین الملل پزشکی در خصوص رتبه بندی بین المللی دانشگاه حاجت تپه، وضعیت بیمارستان های آموزشی وابسته به این دانشگاه و اعتبار بخشی آن سوالاتی را مطرح کردند.

دکتر تیمور هان گور با اشاره به سطح بالای علمی دانشگاه حاجت تپه در میان سایر دانشگاه های ترکیه و اینکه هر ساله برترین های آزمون ورودی در این دانشگاه پذیرفته می شوند، افزود: دانشگاه حاجت تپه عضو برنامه آموزشی اراسموس اروپا است و تدریس به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می گیرد.

در پایان دو طرف پیشنهاداتی جهت شروع همکاری های علمی و پژوهشی، مبادله استاد و دانشجو و برگزاری دوره های آموزشی مشترک ارائه دادند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739388

وب گردی

وب گردی