با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر دفاع بالگرد ملی «صبا ۲۴۸» رونمایی شد

صبح امروز با حضور وزیر دفاع و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح کلان ملی فناوری بالگرد "ملی صبا ۲۴۸" که با حمایت معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری و به دست سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، در سیصد و پنجاه و سومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح کلان ملی فناوری بالگرد ملی صبا 248 که به دست متخصصان شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد. مرکز طرح کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به عنوان کارفرما این طرح را مورد حمایت قرار داد، تلاش می کند ظرفیت های کشور در فناوری های پیچیده را با تولید محصول یا خدمت به بهره بردار ارائه نمایید.

سردار دهقان در مراسم رونمایی از این بالگرد ملی طی سخنانی اظهار داشت، مفتخریم که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یکی از پروژه های مهم که حقیقتا از نمادهای اقتصاد مقاومتی می باشد را امروز رونمایی کنیم.

وزیر دفاع افزود: با توجه به نیاز کشور به بالگردهایی در کلاس وزنی متوسط که بالاترین درخواست و نیاز آتی می باشد؛ شرکت پنها با همکاری شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی صنایع مختلف در وزارت دفاع اقدام به طراحی، ساخت و تولید بالگرد ملی صبا 248 کرد.

دهقان افزود: بالگرد ملی صبا 248 در کلاس وزنی سبک و متوسط کاربری چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفیت 8 سرنشین قادر است ماموریت های حمل و نقل بار و مسافر و عملیات امداد و نجات، عکس برداری و شناسایی، آمبولانس هوایی، عملیات فرا ساحلی و تاکسی هوایی را انجام دهد.

وزیر دفاع، استفاده از فناوری های روز در حوزه ناوبری، هدایت و سامانه های مکانیکی، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، قابلیت اطمینان بالا، صدا و ارتعاشات کم و سرعت بالا، قابلیت عملیاتی در محدوده دمایی 25- تا 55 درجه سانتی گراد و بدنه آیرودینامیکی مناسب را از جمله مشخصات فنی بالگرد 248 ذکر کرد و گفت : این بالگرد بر اساس نیاز مشتریان نظامی و غیر نظامی و قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی خصوصا کشورهای اسلامی با قیمت رقابتی قابل عرضه است.

وزیر دفاع طراحی و ساخت این بالگرد را یکی از آرزوهای دیرینه مسئولان کشور و متخصصان صنعت هوایی دانست و گفت : بنده ضمن عرض خدا قوت به همه دست اندرکاران طراحی و ساخت این پروژه بزرگ ملی، این دستاورد بزرگ و درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف و قدرشناس ایران تبریک عرض می نمایم و در آستانه سال جدید آن را عیدی وزارت دفاع به این ملت بزرگ اعلام می کنم.

سردار دهقان با تشکر و قدردانی از همه مراکز علمی، دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان که وزارت دفاع را در تحقق این پروژه ملی یاری و حمایت کردند تصریح کرد: حرکت به سمت طراحی و ساخت بالگردهای سنگین را به طور جدی در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این مهم را نیز تحقق بخشیم.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739390

وب گردی

وب گردی