سهم علمی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور غیرقابل انکار است/اگر دانشگاه آزاد نبود بیشتر جوانان برای تحصیل مهاجرت می کردند

وزیر ارتباطات با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی تاکید کرد، امروز هیچ کس نمی تواند نقش و سهم علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ایران را کم بشمارد و آن را انکار کند.

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فناوری ارتباطات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بزرگترین دانشگاه ایران است که در سراسر کشور نیز حضور دارد و دپارتمان های بسیاری خوبی تشکیل داده و همچنین استادان بسیار خوبی را جذب کرده است که همه این موارد ظرفیت و کارایی بالای این دانشگاه را نشان می دهد.
او به استارتاپ های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان این دانشگاه ایده ها و فعالیت های بسیاری خوبی در حوزه فناوری و همچنین ارتباطات دارند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد،امروز هیچ کس نمی تواند نقش و سهم علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ایران را کم بشمارد و آن را انکار کند.
واعظی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد نقش این دانشگاه را در کشور ببینیم باید حساب کنیم اگر این دانشگاه نبود چه اتفاقی می افتاد و به سر همه این جوانان علاقه مند به تحصیل چه می آمد؟ اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود همه این جوانان مجبور بودند برای تحصیل مهاجرت کنند اما این دانشگاه توانسته این جوانان را در ایران حفظ کند.
او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همچنین برای دختران امکاناتی را فراهم کرد که در کنار خانواده هایشان تحصیل کنند و آنها نیز از امکانات آموزشی بهره ببرند.
وزیر ارتباطات درباره نقش دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی و تاسیس این دانشگاه توسط او بسیار برجسته بوده است. با توجه به اینکه دکتر ولایتی هم فردی دانشگاهی است و به حوزه بین الملل و مسائل داخل نیز تسلط دارد و همچنین مورد اعتماد نظام است، می تواند به دانشگاه بسیار کمک کند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/204

کد خبر: 739401

وب گردی

وب گردی