کتاب SPIONs As Nano-Theranostics Agents به زبان انگلیسی توسط عاطفه زارع پور ، دکتر ضرابی و آرزو خسروی عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تألیف و توسط انتشارات اشپرینگر Springer به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، این کتاب با موضوع نانوذرات مغناطیسی آهن به عنوان عوامل کاربردی در تشخیص و درمان به کمک نانو فناوری در 3 فصل نوشته شده است.

در حال حاضر بیماری سرطان یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر انسان‌ها در جهان به شمار می آید و محققان تلاش‌ زیادی در جهت ارایه روش‌های مفید درمانی انجام می دهند. نانوفناوری قابلیت بهبود روش‌های درمان بیماری‌های مختلف نظیر سرطان، دیابت و ... را دارد و با استفاده از نانو ذرات می‌توان روش‌های متداول تشخیص و درمان را بهبود داد و عوارض جانبی آن‌ها را کاهش داد. یکی از مهمترین و قابل توجه ترین نانوذرات در زمینه تشخیص و درمان پزشکی، نانوذرات اکسید آهن می‌باشند.

درکتاب SPIONs As Nano-Theranostics Agents به نقش نانوذرات اکسید آهن به عنوان عوامل تشخیص و درمان بصورت همزمان در درمان بیماری سرطان پرداخته شده است. بدین منظور ابتدا خواص این نانوذرات، روش‌های تولید آن‌ها و سپس کاربرد آن‌ها در تشخیص و درمان بطور مجزا و نیز عواملی برای تشخیص و درمان همزمان تشریح شده و در پایان، آینده و چالش‌های پیش روی آن بررسی شده است.

خاطر نشان می سازد تا کنون اساتید و محققان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تألیفات متعددی در رشته های مختلف به چاپ رسانده و در مجامع مختلف علمی در سطح ملی و بین المللی نتایج تحقیقات خود را بصورت مقالات علمی ارائه کرده اند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739423

وب گردی

وب گردی