تیلرسون به ژاپن، کره جنوبی و چین می‌رود

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی به کره‌ جنوبی، ژاپن و چین برود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نخستین سفرش به منطقه به عنوان وزیر خارجه آمریکا که بین ۱۵ تا ۱۹ مارس سال جاری میلادی صورت می‌گیرد با مقام‌های این سه کشور پس از این آزمایش‌ها گفت وگو خواهد کرد.

همچنین این سفر در پی استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا در کره جنوبی و برای دفاع از این کشور در مقابل حملات و آزمایش‌های موشکی کره شمالی صورت می‌گیرد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:‌ تیلرسون در هر یک از این سه کشور با مقام‌های ارشد دیدار می‌کند و درباره مذاکرات دو جانبه و چند جانبه شامل همکاری‌های استراتژیک برای مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی و تاکید بر تعهدات واشنگتن برای همکاری گسترده و عمیق‌تر در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی در منطقه آسیا – اقیانوسیه به گفت و گو می‌پردازد.

تیلرسون در ۱۵ مارس ۲۰۱۷ (۲۵ اسفند)وارد توکیو می‌شود، سپس در ۱۷ مارس(۲۷ اسفند) به سئول می‌رود و در نهایت سفرش را در ۱۸ مارس(۲۸ اسفند) با حضور در پکن به پایان می‌رساند.

آمریکا روز دوشنبه گزارش داد که آمریکایی ها استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را آغاز کرده‌اند.

چین به شدت با این اقدام مخالفت کرده و متعهد شده که برای دفاع از منافع امنیتی خود دست به اقدامات ضروری بزند.

دولت پکن مکررا گفته که استقرار این سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی باعث بی‌ثباتی بیشتر شبه جزیره کره می‌شود و امروز (چهارشنبه) از کره شمالی خواست تا فعالیت‌های اتمی و موشکی خود را در ازای توقف رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی و به منظور درگیری بیشتر به حالت تعلیق درآورد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 739431

وب گردی

وب گردی