افتتاح دفتر مبادلات فناوری و سرمایه‌گذاری ایران و گرجستان در پارک یزد

دفتر مبادلات فناوری و سرمایه گذاری ایران و گرجستان در پارک علم و فناوری یزد گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز؛ مراسم افتتاح دفتر مبادلات فناوری و سرمایه گذاری ایران و گرجستان با حضور «داریوش پورسراجیان» رییس پارک علم و فناوری یزد، دکتر «آوتاندیلی» رییس آژانس توسعه فناوری و نوآوری گرجستان، اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد .

«داریوش پورسراجیان» رییس پارک علم و فناوری یزد در این مراسم اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری، زمینه‌ساز برقراری ارتباطات بین‌الملل و مبادلات علمی و تجاری در حوزه فناوری بین ایران با دیگر کشورها هستند و با توجه به فرصت پیش آمده بعد از برجام، می‌توانند ضمن شناسایی بازارهای هدف زمینه‌ساز صادرات، فروش و انتقال دانش و فناوری باشند .

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای استان یزد در حوزه توسعه فناوری، ادامه داد: همکاری مابین پارک علم و فناوری یزد و گرجستان، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در کشور و استان است و پارک یزد عزمی جدی در توسعه همکاری فناوری با کشورهای دیگر و گسترش اقتصاد مبتنی بر فناوری دارد.

پورسراجیان در پایان با تقدیر از مشارکت بخش خصوصی و نقش آن در ایجاد دفتر تبادلات ایران و گرجستان، ابراز امیدواری کرد که شیوه همکاری پارک یزد و پارک گرجستان، مدلی برای همکاری‌های بین‌المللی کشور در حوزه تبادلات فناوری باشد .

«محمد قویدل» مدیر امور بین‌الملل پارک علم و فناوری یزد نیز اظهار کرد: فرصت به وجود آمده در همکاری با گرجستان می‌تواند به همکاری چندجانبه بین‌المللی و به ویژه همکاری با اتحادیه اروپا منجر شود .

وی ادامه داد: تامین منابع شرکت‌های پارک علم و فناوری یزد، ورود به بازارهای بین‌المللی و استفاده از تجهیزات و ظرفیت‌های گرجستان، از اهداف ایجاد دفتر مبادلات فناوری و سرمایه گذاری ایران و گرجستان در پارک علم وفناوری یزد است .

قویدل با تاکید بر مطالعات و تحقیقات انجام شده روی کشور گرجستان و شناسایی ظرفیت‌های این کشور، عنوان کرد: این دفتر در راستای برنامه پنج ساله چهارم پارک و به منظور مبادلات دوجانبه با محوریت توسعه و انتقال فناوری به سایر کشورها، همچنین توسعه شرکت‌های فناور مستقر ایجاد شد و پارک تفلیس و یزد می‌توانند به عنوان سفارتخانه‌های فناوری در این کشورها عمل کنند .

رئیس آژانس توسعه فناوری و نوآوری گرجستان نیز در این مراسم با تشریح ظرفیت‌های کشور گرجستان بر ارتباط بیشتر مابین ایران وگرجستان تاکید و تداوم این ارتباطات را خواستار شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری مابین پارک علم و فناوری یزد و پارک تفلیس به امضای رییس پارک علم وفناوری یزد و رییس آژانس توسعه فناوری و نوآوری گرجستان رسید.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 739476

وب گردی

وب گردی