حجت الاسلام دیرباز: خبرگان به مساله دریافت سود توسط بانک‌ها ورود پیدا کند

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان خواستار رسیدگی این مجلس به مساله دریافت سود در نظام بانکداری کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور جلسه صبح روز دوم اجلاس خبرگان پنجم از شرکت گسترده آگاهانه و متعهدانه مردم شریف استان در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید میثاق با انقلاب و مقام معظم رهبری صمیمانه تشکر کرد , افزود برغم مشکلات فراوان، مردم همچنان در صحنه انقلاب و دفاع از نظام اسلامی هستند.

وی همچنین نسبت به محرومیت زدایی از شهر چالدران نیز تذکر داد و افزود: استانهای غربی کشور از جمله استان آذربایجان غربی در دوران جنگ تحمیلی صدمات و لطمات زیادی دیده اند انتظار مجلس خبرگان از دولت و مجلس محترم آن است که در تخصیص بودجه برای این استانها بویژه استان آذربایجان غربی بنحوی اقدام شود که این صدمات و لطمات جبران شده و فاصله بین این استانها و استانهای مرکزی و شرقی کشور از بین برود.

وی افزود: نمایندگان مجلس خبرگان بعنوان پاسداران دین و آموزه‎های قرآن از نهادهای مسئول و متصدی فرهنگ حجاب و عفاف و عموم مردم شریف ایران می‎خواهند مجدانه برای حفظ حساب و عفاف در جامعه بویژه ایام عید تلاش کنند .

وی همچنین با تبریک پیشاپیش حلول سال جدید در بخشی پایانی سخنان خود به مساله بانکداری اشاره کرد و گفت متاسفانه ساختار بانکها به گونه ای است که برای پول ، سود تعریف می کنند و قوامش به سود پول است که این ربا و حرام است .

وی ادامه داد: با این که مراجع معظم تقلید و علماء نسبت به این عمل حرام هشدار داده اند اما ساختار بانکها به گونه ای است که این نقیصه هنوز حل نشده است . اگر مجلس خبرگان به این مساله ورود پیدا نکند ممکن است بمنزله همراهی تلقی شود که یقینا این گونه نیست.

302/300

کد خبر: 739503

وب گردی

وب گردی