پیوند ناگسستنی ایران و عراق برای برداشت از میادین مشترک

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد که برداشت یک کشور از میدان مشترک نباید به قیمت متضرر شدن کشور مقابل تمام شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت غلامرضاشرفی با اشاره به توافق ایران و عراق برای حل اختلافات بر سر میادین نفتی مشترک گفت: اشتراکات بین ایران و عراق به قدری فراوان بوده که در مسائل مختلف اقتصادی به صورت فاحش نمایان است و به جز مسائل فرهنگی و زیارتی تعاملات اقتصادی دو کشور نیز مهم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تفاهم ایران و عراق در میادین مشترک نفتی پیوند دو کشور را ناگسستنی تر می کند، افزود:بهره برداری مناسب و منطقی هر دو کشور از میادین مشترک نویدبخش توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و امنیت در هر دو کشور است.

برداشت یک کشور از میدان مشترک نباید به قیمت متضرر شدن کشور مقابل تمام شود

شرفی با اشاره به اینکه برداشت یک کشور از میدان مشترک نباید به قیمت متضرر شدن کشور مقابل تمام شود، ادامه داد:اگر ایران در برداشت از یک میدان مشترک تعلل کند، کشورهای طرف مقابل ایران سهم بیشتری از برداشت میدان به خود اختصاص می دهند و ایران متضرر می شود.

وی یادآور شد: فعال ساختن شرکت‌های نفتی داخلی در صنعت نفت در قالب همکاری با شرکت‌های خارجی گام بزرگ دیگری است که در سال جاری عملیاتی می‌شود و زمینه افزایش توان رقابتی این شرکت‌ها را فراهم می سازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های نفت و گاز کشور فراهم شود، تصریح کرد: دولت باید پول‌های سرگردان را از دست مردم جمع‌آوری و در پروژه‌های نفتی و گازی سرمایه‌گذاری کند.

300/306

کد خبر: 739504

وب گردی

وب گردی