الویری: افراد پاک‌دست باید وارد شورای شهر شوند

شهردار تهران در سال‌های 78 الی 80 با بیان اینکه بلا بر سر سند چشم‌انداز تهران آمده است، گفت: براساس این سند تهران باید جزء یکی از سه شهر مهم آسیایی می‌بود اما اساسا 10 سال از این سند گذشته و حتی نیمی از مسیر را نیز طی نکردیم.

به گزارش ایسکانیوز، همچنین مرتضی الویری در همایش «طرح‌های توسعه شهری از ایده تا عمل» که به همت کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد، افزود: در سند چشم‌انداز 20 ساله شهر تهران، پایتخت باید در سال 1404 به شهری با هویت، دانش‌پایه، سرسبز، امن و مقاوم در برابر آسیب‌ها، پایدار و منسجم، روان و با عملکرد ملی، جهانی و دارای اقتصاد مدرنی تبدیل شود.

وی با طرح سوالاتی گفت: آیا اقدامی در راستای مقاوم‌سازی انجام شده؟ یا در زمینه مبارزه با آلودگی هوا و حل مسائل زیست‌محیطی اقدامی انجام شده است؟

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه یکی از چالش اساسی شهرداری‌ها سرفصل درآمدهزینه‌ها است که با چالش مواجه است، گفت: در 10 ماه سال 95 میزان درآمد شهرداری تهران 10 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که 5046 میلیارد تومان آن از محل ساخت و ساز به دست آمده و این نشان می‌دهد که درآمد شهرداری‌ها ناپایدار و شکننده است و جالب است که با این درآمد ناپایدار پروژه‌های زیادی متوقف شده و به سرانجام نرسیده که موجب اعتراض اعضای شورا شده است که پروژه‌های شهری در اولویت نیستند و حتی مطالعه لازم را ندارند و با این حال شاهد سیر صعودی جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ها بودیم به گونه‌ای که در سال 82 کل نیروی انسانی شهرداری‌ها در مناطق 22 گانه و سازمان‌ها 41 هزار نفر بوده اما در سال 95 این تعداد به 63 هزار و 400 نفر رسیده که جدیدا گزارش سازمان بازرسی نشان داده که در سال‌های 91 و 92، 4200 نفر تنها در شرکت مترو جذب شده‌اند که این مساله بسیار نگران‌کننده است.

الویری تاکید کرد: باید بازنگری در سندهای بالادستی شهرداری صورت گیرد و جایگاه شورای شهر نیز به عنوان نهاد بالادستی تقویت شود.

شهردار اسبق تهران گفت: در انتخابات پیش رو شورای شهر تهران باید مردم را دعوت کنیم که به افراد متخصص که تجربه لازم را در زمینه مسائل شهری دارند، انتخاب کنند و همچنین افرادی که پاک‌دست هستند، باید به پارلمان محلی وارد شوند چراکه بعضا مدیران در معرض خریده شدن هستند و این آفت، شورا و مجلس را تهدید می‌کند.

300/302

کد خبر: 739515

وب گردی

وب گردی