حجت الله ایوبی: روزی که مسوولیت سازمان سینمایی را پذیرفتم تصور می شد کار سینما تمام شده است

حجت الله ایوبی گفت: نمایش همزمان فیلم های سینمایی به طور همزمان در تهران و شهرستان های سراسر کشور، از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در عرصه سینمایی کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس پیشین سازمان سینمایی، سمعی و بصری در نشست تخصصی سازمان سینمایی، سمعی و بصری در دومین روز از کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: سینما نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی و هنری کشور دارد و توجه به آن ضروری است.

وی ادامه داد: روزی که مسوولیت این سازمان را پذیرفتم، اصناف مختلف این حوزه از جمله خانه سنیما با مشکلات بسیاری مواجه بودند و با تعطیلی سینماها روبرو بودیم به گونه ای که تصور می شد کار سینما تمام شده است.

ایوبی در عین حال تصریح کرد: بحران مخاطب در این حوزه به اوج رسیده بود، سالن های سینمایی رو به تعطیلی بودند و با بحران هویت در فیلم مستند مواجه بودیم.

رییس پیشین سازمان سینمایی اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید سینماها دیجیتالی شدند و توجه جوانان به این عرصه به اوج خود رسید.

وی افزود: امروز شاهد موج بازگشایی سینماها، ساخت ١٢٠ سالن سینمایی در دست اقدام، تحول در زیرساخت ها و... هستیم.

ایوبی ادامه داد: آشتی مردم با سینما در دولت تدبیر و امید بوجود آمد، طرح سینما سلام در این دوره شکل گرفت و شاهد موج زیادی از استقبال مردم از سالن های سینمایی بودیم.

وی با اشاره به حمایت های بنیاد سینمایی فارابی افزود: این بنیاد دارای کارنامه درخشانی است ، در گذشته تعداد حمایت از فیلم ها اندک بود ولی در این دره بیش از ٦٠ فیلم سینمایی فاخر با حمایت دولت ساخته شد.

ایوبی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای این سازمان در دولت تدبیر و امید گفت: در این دوره خانه سینما دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در تالار وحدت در حال برگزاری است.
501

کد خبر: 739558

وب گردی

وب گردی