صنعت برتر سال 96 مشخص شد/ صنعت بانکداری  در بازار سرمایه قادر به پردا خت سود نیست

کارشناس بازار سرمایه: با توجه به اتفاقات پیش آمده در صنعت بانکداری به طور قطع این صنعت طی چند سال آینده توانایی سوددهی به سرمایه گذاران را نخواهند داشت.

سعید خدایی در گفت و گو با ایسکانیوز پیش بینی خود از وضعیت بازار سرمایه طی سال 96 را اینگونه بیان کرد: ارزیابی این امر را در ابتدا باید از حیث مسایل اقتصادی و نیز سیاسی که آینده این بازار را رقم می زند مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
وی به رویدادهای سیاسی تاثیرگذار بر روند بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بحث انتخابات که طی چی وقت آینده در ایران و دیگر کشورهای اروپایی انجام می شود، همچنین رویکرد عملی آمریکا به برجام بر روند معاملات بازار سرمایه و آینده اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.
خدایی در ادامه اظهار داشت: نرخ تورم سال آینده، یکسان سازی نظام ارز و مشکلات موجود در صنعت بانکداری حاضردر بورس از جمله عوامل اقتصادی تاثیرگذار بر روند بازار سرمایه است.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به اتفاقات پیش آمده در صنعت بانکداری به طور قطع این صنعت طی چند سال آینده توانایی سوددهی به سرمایه گذاران را نخواهند داشت.
وی با تاکید به آیتم های مثبتی که سال آینده باعث تاثیرات مثبت بر روند بازار سرمایه می شود، افزود: رشد حجم صادرات نفت، افزایش قیمت محصولات پایه ای باعث رونق گرفتن بخش های مختلف اقتصادی و صنایع وابسته به آن می شود که این عوامل باعث امیدواری هایی در جهت رونق این بازار خواهد شد.
خدایی به صنایع برتر در سال 96 تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این موضوع را به طور دقیق نمی توان مورد بررسی قرار داد زیرا با توجه به روی کار آمدن ترامپ و انتخابات پیش رو باید منتظر تاثیرات آن در قیمت دلار شد زیرا این امر تاثیر چندانی را بر اقتصاد کشور و روند بازار خواهد داشت.
کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: اتفاقات و تصمیمات مثبتی در صنعت پالایشگاهی در حال انجام است که ممکن است سال آینده بازدهی خوبی را در این بازار با خود به همراه داشته باشد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

401

کد خبر: 739573

وب گردی

وب گردی