اخوان المسلمین در حال ایجاد یک ساختار اجتماعی موازی در سوئد است

براساس گزارش دولت سوئد، اخوان المسلمین در حال ایجاد یک ساختار اجتماعی موازی در سوئد با کمک نخبگان سیاسی این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه تلگراف، اخوان المسلمین در سال 1826 و با هدف سازماندهی سیاسی مسلمانان برای ایجاد یک "خلافت اسلامی سنی در جهان" تشکیل شد. این گروه بزرگترین سازمان اسلامی در جهان است و در گذشته به جریان اصلی نهادهای اسلامی شامل شورای اسلامی انگلیس مرتبط بوده است.

این سازمان همچنین به داشتن ارتباطات قوی با شبه نظامیان در سراسر کشورهای اسلامی متهم است و از سوی دولت های بحرین، مصر، روسیه، عربستان و امارات در زمره سازمان‌های تروریستی قرار داده شده است.

تحقیق دولت سوئد بر اعضای اخوان المسلمین در مصر و اروپا متمرکز است.

در حالیکه در این تحقیق به شکل گیری این گروه در سوئد اشاره شده،‌ اما منتقدان می گویند گزارشی توطئه‌ای برای سوءبرداشت از اسلام است.

این گزارش که روز جمعه منتشر شد، از سوی آژانس احتمالات سوئد که بخشی از وزارت دفاع این کشور است، تهیه شده است.

مولفان این گزارش مدعی‌اند که اخوان المسلمین در حال انجام اقداماتی برای افزایش آموزش‌های مسلمانان در سوئد هستند و می گویند این اقدامات باعث به خطر افتادن همبستگی جامعه می شود. همچنین آنها می گویند اخوان احزاب سیاسی، سازمان‌های غیردولتی، نهادهای آموزشی و سایر نهادهای جامعه مدنی را هدف قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: اسلام‌گراها به دنبال ایجاد یک ساختار اجتماعی موازی هستند که با جامعه سوئد و ارزش های شهروندی آن در رقابت است.

در این گزارش همچنین ادعا شده آنهایی که از این گروه انتقاد کنند با اتهام نژادپرستی یا اسلام هراسی مواجه خواهند شد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 739576

وب گردی

وب گردی