آمادگی 223 مرکز اقامتی استان اردبیل برای اسکان گردشگران نوروز96

استان اردبیل با 223 مرکز اقامتی و 12 هزار و 806 تخت، آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات نوروز 96 است.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه کمیته خدمات اسکان و رفاه با هدف بهسازی، آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آن با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی عضو این کمیته صبح امروز هفدهم اسفندماه سال جاری برگزار شد.

معاون گردشگری استان با اشاره به اینکه 223 مرکز اقامتی استان اردبیل با 12 هزار و 806 تخت شامل 33 هتل، 86 هتل آپارتمان، 101 مهمان پذیر، 3 کمپینگ اقامتی و 2پانسیون میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است، افزود: همچنین 85 مدرسه در قالب 728 کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی آماده سازی و مقرر شده ستاد اسکان فرهنگیان نیز از ظرفیت مراکز اقامتی استان با تخفیف ویژه برای فرهنگیان برخوردار باشند.

قادر تقی زاده با بیان اینکه هماهنگی های لازم با مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها و جامعه هتلداران استان به منظور آماده سازی مراکز اقامتی به لحاظ کمی و کیفی و کنترل نرخ واحدهای اقامتی و اطلاع رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی انجام گرفته است، گفت: سایر ظرفیت های اقامتی استان اعم از مساجد، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری در شرایط بحرانی و نامساعد جوی نیز آماده سازی شده اند.

وی با تأکید بر آماده سازی و رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی شهرداری، جایگاه های سوخت و مساجد واقع در مسیرهای ارتباطی، از دیگر اقدامات این کمیته به آماده سازی کمپ ها، خانه مسافرها و سایر ظرفیت ها و تعیین نقاطی جهت اطلاع رسانی ظرفیت های خالی مراکز اقامتی به مسافران، مکان های ثابت و موقت برای اقامه نماز و برنامه ریزی برای برپایی نماز جماعت در محل های اسکان و هماهنگی با بانک ها جهت رفع خرابی های خودپردازهای بانکی و تامین نقدینگی اشاره کرد.

تقی زاده با اشاره به بهره گیری از طرح نوروزی آموزش و پرورش در اسکان فرهنگیان به ویژه توسعه سامانه رزرو اینترنتی و هماهنگی و همکاری با ادارات اوقاف و بقاع متبرکه در اجرای طرح آرامش بهاری،اظهار داشت: هماهنگی های لازم به منظور افزایش ساعات کاری مجتمع ها، فروشگاه های زنجیره ای، موزه ها و سایر صنوف خدمات رسان انجام شده است.

این مقام مسئول از ساماندهی چادرهای مسافرتی و انتقال آنها به مراکز از قبل آماده­سازی شده خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای پوشش بیمه ای حوادث صورت گرفته است.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 739586

وب گردی

وب گردی