اعزام دانشجویان خواهر دانشگاه های استان اردبیل به اردوی راهیان نور

سومین کاروان دانشجویی راهیان نور استان اردبیل متشکل از دانشجویان خواهر دانشگاه های استان اردبیل از دانشگاه محقق اردبیلی اعزام شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اعزام این دانشجویان با بیان اینکه بسیج دانشجویی با ثبتنام پرشور و استقبال خوب دانشجویان امسال نیز با سربلندی و موفقیت این برنامه را اجرا می کند، گفت: این سفر بسیار متفاوت از سفرهای دیگر و این مناطق نیز متفاوت از مناطق دیگر است؛ چراکه دفاع مقدس متفاوت از جنگ های دیگر است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردم با خون خود از شرف، دین و کشور خود دفاع کردند، افزود: در آن زمان دشمن تلاش کرد بخش هایی از کشور را تجزیه کند و معتقدند بودند که استان خوزستان جزو کشور عراق است و با شعار نجات خوزستان وارد جنگ شدند.

فنی اصل با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس با اخلاص و کمترین امکانات از کشور دفاع کردند، تصریح کرد: در کشور 146 خانواده پنج شهیده وجود دارد و در استان اردبیل نیز یک خانواده پنج شهیده و یک جانبازه وجود دارد که نسبت به آنها وظیفه سنگینی داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با ایمان، صداقت و نماز شب به اهداف والای خود رسیدند، افزود: امکانات و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم و در همین راستا باید قدردان شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان باشیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مدت حضور در این اردو با عظمت هایی که مردم ایران خلق کردند آشنا می شوند، تصریح کرد: دانشجویان باید به عنوان یک پیامبر در این اردوها حضور یابند و بعد از بازگشت نیز انتقال دهنده ارزش ها و آرمان های شهدا باشند.

فنی اصل با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری دفاع مقدس به عنوان گنجینه تمام نشدنی است، گفت: اردوهای راهیان نور تاثیرگذاری فراوانی دارند؛ چراکه این مناطق، مناطق مقدسی هستند و با اخلاص آزاد شده اند.

خبرنگار: علی انوار

کد منتشرکننده: امین محمودی نیا

: 801

کد خبر: 739588

وب گردی

وب گردی