تبدیل وضعیت ۳ هزار نیروی قراردادی دانشگاه‌های کشور

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: فرآیند تبدیل وضعیت ۳هزار نیروی انسانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که دارای کارنامه آزمون استخدامی ادواری هستند تا پایان سال جاری به طور کامل اجرایی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه های ایسکانیوز، دکتر محمد حسین امید در همایش سراسری مدیران امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با اعلام این خبر گفت: با توجه به تهیه سند نیروی انسانی وزارت علوم، سهمیه استخدامی مراکز آموزش عالی کشور در حال نهایی شدن با سازمان امور اداری و استخدامی است و انشاءالله اردیبهشت سال ۱۳۹۶ آزمون استخدامی برای جذب نیروی جدید برگزار می شود.

او ادامه داد: نیروهای قرار دادی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در این آزمون شرکت کنند با توجه به سنوات خدمت دارای امتیاز خواهند بود و با توجه به نمره آزمون، بررسی سوابق و مصاحبه تخصصی بهترین نیروهای انسانی برای دانشگاهها جذب خواهند شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: سند توسعه منابع انسانی دانشگاه های کشور با کار کارشناسی سه ساله به اتمام رسید و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه شد و براساس این سند، به نسبت هر ۲۰ نفر دانشجو در دانشگاه ها یک استاد و به ازای هر استاد یک کارمند خواهیم داشت.

امید با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ در همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، آیین نامه استخدامی کارکنان اجرا شده، گفت: پس از ۳ سال تجربه اجرا و بررسی نقاط ضعف و قوت، اصلاحاتی در این آیین نامه اعمال شده است که در نیمه اول سال ۱۳۹۶ در هیئت امنای تک تک دانشگاه ها به صورت جداگانه مطرح و تصویب خواهد شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 739605

وب گردی

وب گردی