ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در بارسلون

مقامات شهری بارسلون در اسپانیا تصمیم دارند به منظور مقابله با آلودگی هوا بر تردد خودروهای بالای ۲۰ سال محدودیت اعمال کنند.

به گزارش ایسکانیوز، در این طرح قرار است تردد خودروهایی که از عمر آنها بیش از ۲۰ سال گذشته به منظور کاهش مواد آلاینده به میزان ۳۰ درصد طی ۱۵ سال محدود شود.

این طرح که برنامه‌ای مشترک بین شورای شهر، دولت و دیگر سازمان‌های شهری بارسلون است از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ اعمال می‌شود و شهر بارسلون و ۳۹ منطقه شهری حاشیه آن را پوشش می‌دهد.

براساس این توافق خودروهایی که پیش از ژانویه ۱۹۹۷ و ون‌هایی که قبل از سال ۱۹۹۴ ثبت شده‌اند اجازه نخواهند داشت در روزهای کاری تردد داشته باشند.

اگرچه این ممنوعیت دو سال آینده اعمال می‌شود تردد این خودروها از دسامبر سال جاری در مواقع آلودگی هوا ممنوع خواهد شد.

طبق اعلام شورای شهر بارسلون این برنامه حدود ۱۰۶ هزار خودرو و ۲۲ هزار دستگاه ون را شامل می‌شود. هدف این طرح کاهش انتشار گازهای آلاینده به میزان ۱۰ درصد طی پنج سال آینده است تا میزان آلاینده‌ها در هوا به سطح توصیه شده سازمان جهانی بهداشت (WHO) برسد.

به گزارش روزنامه گاردین، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است از هر چهار کودک زیر پنج سال یک نفر به دلیل آلودگی جان خود را از دست می‌دهد که آلودگی هوا، نبود آب سالم و ضعف بهداشت عمومی علت‌های اصلی آن است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 739609

وب گردی

وب گردی