دانشگاه آزاد اسلامی امانتی است که از سوی نظام و مردم به ما سپرده شده است

دکتر ولایتی در نشست و دیدار با روسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز با حضور دکتر میرزاده برگزار شد، با بیان اینکه نسبت به مردم دین مضاعف بر گردن داریم، گفت: باید به این مردمی که این مقدار اشتیاق دارند، به شکلی عالی خدمت برسانیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی گفت‌: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، ظرفیت های فوق العاده و اثربخش بسیاری در آموزش عالی کشور دارد.
وی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس این دانشگاه گفت: ایشان نقش مهمی در ایجاد و توسعه دانشگاه داشتند و مدیران عالی آن در دوره های مختلف برای توسعه کمی و کیفی آن زحمات بسیاری کشیدند که جای قدردانی دارد. بنده به عنوان شخصی که 42 سال سابقه تدریس دارم، می دانم که کار تاسیس و اداره یک دانشگاه آسان نیست و با چالش های بسیاری همراه است.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به نقش مردم در این زمینه گفت: نقشی که مردم در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی ایفا کردند، غیر قابل انکار است. این دانشگاه با اذن حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و دیدگاه های متعالی رهبری برای آینده آن حکایت از اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی می کند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نه دولتی است و نه خصوصی، بلکه در خدمت نظام و متعلق به مردم است. اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، نیازمندی های آموزش عالی جوانان کشور پاسخ داده نمی شد. پدران و مادران بسیاری با زحمت هزینه شهریه فرزندان خود را تأمین می کنند که این موضوع سرمایه بزرگی برای کشور است. ما در مقابل مردمی که از هزینه های معاش خود زده تا هزینه شهریه فرزندان خود را تأمین کنند، دین مضاعف بر گردن داریم تا به این مردمی که این مقدار اشتیاق دارند، به شکلی متعالی خدمت برسانیم.
دکتر ولایتی با بیان اینکه در کمتر کشوری این میزان عطش آموختن وجود دارد، افزود: تا زمانی که این اشتیاق برای آموختن از سوی مردم یک جامعه وجود نداشته باشد، تاسیس دانشگاه کاری عبث خواهد بود. هدف دانشگاه آزاد اسلامی این است که پاسخگوی نیاز علم و فناوری کشور باشد. می خواهیم تا پایان چشم‌انداز 1404 در علم و فناوری به یاری خداوند از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرده و خواست های مقام معظم رهبری را در این زمینه برآورده سازیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امانتی است که از سوی نظام و مردم به ما سپرده شده، اظهار داشت: باید از ظرفیت های این دانشگاه به ویژه در توسعه تحصیلات تکمیلی، دوره های PhD، تخصصی و فوق تخصصی استفاده بهینه کنیم و علم را به عمل تبدیل سازیم.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پژوهش تنها برای اینکه پژوهش کرده باشیم، کافی نبوده و اثری نخواهد داشت. پژوهش ها باید هدفمند باشند و اساتید پژوهش هایشان را تدریس کنند.
وی در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید گفت: امیدوارم در سال آینده با وجود مدیران پر تلاش در دانشگاه آزاد اسلامی، اهدافی که مد نظر مقام معظم رهبری است مانند اقتصاد دانش بنیان و... را برآورده ساخته و نقش تعیین کننده را در این حوزه ارایه نماییم.

خبرنگار: علی درخشان/ تایید کننده: سرلک

کد خبر: 739634

وب گردی

وب گردی