هند همکاری نفتی در مناطق قطبی روسیه را خواستار شد

وزیر نفت و گاز طبیعی هند در دیدار با همتای روسی خود بر علاقه مندی دهلی نو برای مشارکت با روسیه در بهره برداری از منابع انرژی مناطق نزدیک قطب شمال ابراز علاقه کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و دارمندرا پرادهان وزیر نفت و گاز طبیعی هند، در حاشیه کنفرانس بین المللی انرژی موسوم به CERAWeek در هیوستون آمریکا در باره همکاری های دو کشور در عرصه نفت و گاز گفت وگو و مذاکره کردند.
وزارت انرژی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: نوواک و پرادهان طیف وسیعی از موضوع های مربوط به همکاری های دو کشور در عرصه انرژی را بررسی کردند.
دو طرف از جمله در خصوص اکتشاف و بهره برداری مشترک از منابع هیدروکربن در فلات قاره متعلق به روسیه در مناطق همجوار قطب شمال و استخراج نفت در مناطق مختلف این کشور مذاکره کردند.
وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با همتای هندی خود در گفت و گو با خبرنگاران نیز خاطرنشان کرد: آغاز صادرات گاز طبیعی فشرده به هند از جمله موضوع های مورد بحث در دیدار با پرادهان بود.
نوواک گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گاز طبیعی در بازار هند و دورنمای رشد تولید گاز فشرده در روسیه، صادرات این ماده سوختی به هند اهمیت راهبردی می یابد.
هند از شرکای مهم روسیه در عرصه انرژی است و دو کشور همکاری های گسترده در عرصه های نفت و گاز دارند.
مسکو مدعی مالکیت 20 درصد منابع طبیعی قطب شمال است و به گزارش رسانه های روسی، سرزمین های این منطقه یخ زده دارای منابع عظیم نفت و گاز است و روسیه هم شش میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع ظرفیت برای بهره برداری نفتی در پهنه آن دارد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 739659

وب گردی

وب گردی