عراقچی با معاون وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد

سیدعباس عراقچی' معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در جاکارتا پایتخت اندونزی و در حاشیه اجلاس سران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) با 'ای نبوئو کیشی' همتای ژاپنی خود دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ایرنا، در این دیدار که روز سه شنبه انجام شد، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همکاری های اقتصادی ایران و ژاپن در پی اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مرور شد.
طرفین با بررسی زمینه های توسعه روابط اقتصادی در حوزه های انرژی، بانکی و سرمایه گذاری، علاقمندی خود را به گسترش روزافزون این روابط و رفع موانع موجود اعلام کردند.
معاونین وزارت خارجه ایران و ژاپن همچنین در خصوص آخرین وضعیت دو منطقه خاورمیانه و آسیای شرقی تبادل نظر کرده و بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در این دو منطقه مهم آسیا تاکید کردند.
عراقچی با اشاره به همکاری های ایران، روسیه و ترکیه برای حفظ و تضمین آتش بس در سوریه، گفت تایید این اقدام از سوی شورای امنیت سازمان ملل نشان دهنده آن است که جامعه بین الملل به نقش سازنده ایران در منطقه اذعان دارد.
وی گفت سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، حفظ صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و ایران برای همکاری با کشورهای منطقه و ایفای نقش موثر در کاهش تنش ها و حل اختلافات آمادگی دارد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام، گفت: برجام یک توافق چندجانبه است و همه طرف ها متعهد شده اند این توافق را در فضایی سازنده و همراه با حسن نیت اجرا کنند و لذا هرگونه حرکت یا اقدامی که برخلاف روح سازنده حاکم بر برجام باشد، قابل پذیرش نیست.
طرف ژاپنی در این دیدار بار دیگر بر حمایت کشورش از برجام تاکید کرد و این توافق را موجب تحکیم صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی دانست.
وی علاقه شرکت ها و بانک های ژاپنی را برای افزایش همکاری های اقتصادی با ایران قابل توجه دانست و گفت دولت ژاپن از استمرار و گسترش این همکاری ها حمایت می کند.

کد خبر: 739660

وب گردی

وب گردی