وزیر کشور:  دقت هیات نظارت دغدغه آیت الله جنتی را برطرف می کند

وزیر کشور گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی است و تجربیات خوبی هم در این زمینه دارند؛ اگر دقت لازم افزایش یابد، دغدغه آیت الله جنتی برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان درباره نظارت بر شوراهای اسلامی، این مطلب را مطرح کرد.
وی ادامه داد: مجلس یک سازماندهی از نمایندگان در سراسر کشور انجام داده و در سراسر کشور در تمام حوزه ها و شهرستان ها این هیات های نظارت تشکیل شده و متناسب با استعلامات مراجع چهارگانه کار خود را انجام می دهند.
وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به توزیع کارها و فعالیت های صورت گرفته؛ اگر در هیات های نظارت دقت لازم انجام شود، دغدغه آیت الله جنتی مرتفع خواهد شد.
رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پیشنهاد شما برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضای انتخابات چیست؟ اظهار کرد: اگر قانون از سوی همه رعایت شود، ان شاءلله دوقطبی نمی شود.
وی همچنین درباره استفاده برخی گروه ها از فضاهای عمومی برای فعالیت های انتخاباتی افزود: اگر این فعالیت ها به صورت عمومی و برای افزایش مشارکت و آگاهی بخشی باشد، مشکلی ندارد اما نباید تبلیغات برای فرد خاصی صورت بگیرد.
وزیر کشور درباره نظارت بر منابع مالی نامزدهای انتخابات سال آینده نیز اظهار کرد: در گذشته در این زمینه لایحه ای دوفوریتی به مجلس ارایه کردیم و معتقدیم حتما باید برای این موضوع ساز و کار فراهم شود اما در مجلس بنا به دلایلی اقدامی انجام نشد.
رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر در چارچوب قوانین استفاده از پول و توزیع آن و یا دریافت پول از منابعی که مشخص نیست، حتما تخلف و جرم است اما فرآیند و مکانیسمی که بتواند که این را خوب محقق و آن را تعقیب کند، در قانون تعریف نشده است.
به گزارش ایرنا، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبشهت 1396 برگزار می شود.

302/300

کد خبر: 739669

وب گردی

وب گردی