تبیین الگوی "زن نه شرقی نه غربی" رسالت جامعه امروز است

مسؤل بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به خلاء جدی اخلاقی و خانواده در غرب گفت: در غرب جنبشی با نام احیای شانیت مادری و در آمریکا جنبشی با عنوان احیای پدرسالاری راه افتاده است تا بدین طریق الگوهای مناسب معرفی شوند.

به گزارش ایسکانیوز، مینو اصلانی در یادواره شهدای زن استان گیلان با بیان اینکه تبیین الگوی زن نه شرقی نه غربی رسالت جامعه امروز است، اظهار کرد:تبیین پیام مقام معظم رهبری در خصوص الگوی زن مسلمان یک رسالت و وظیفه جهانی است .

وی با اشاره به جایگاه ناامن زنان غربی گفت: امروز زنان غربی در یک فضای آلوده - که خودشان هم بر این فضا دامن می‌زنند- مورد آزارها و اذیت های فراوان قرار می گیرند و هویت خود را فراموش کرده‌اند.

مسؤل بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر معرفی الگوی زن نه شرقی و نه غربی به دنیا اظهارکرد: وظیفه اندیشمندان و رسانه ها است که این الگو را به جهان معرفی کنند.

اصلانی با اشاره به تلاش دشمنان از طریق ابزار رسانه و فضای مجازی در راستای حیازدایی از جامعه گفت: فضای مجازی به تعبیر مقام معظم رهبری به قتلگاهی برای جوانان تبدیل شده است؛ لذا آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی در راستای خنثی‌سازی توطئه های دشمنان، رسالتی همگانی است .

وی با تاکید براینکه تساوی جنسیتی به معنای مساوی بودن زن ومرد در تمامی شئونات و وظایف است، اظهار کرد: تساوی جنسیتی در نهایت منجر به این می‌شود که به عنوان نمونه زنان باید کارگری ساختمان کنند و کارهای سخت سطح پائین را مانند مردان انجام دهند .

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه حسرت مادر شدن بر دل زن غربی و همسر بودن بر دل خانواده غربی مانده است، گفت: یکی از زنان ایتالیایی در این کشور سخنرانی داشت و به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه بهشت زیر پای مادران است، اشاره کرد و این موضوع برای جامعه ایتالیا خیلی مورد توجه قرار گرفت ویکی از شبکه های تلویزیونی پی درپی درحال نمایش این سخن پیامبر بود.

وی جایگاه زن مسلمان ایرانی را بسیار رفیع دانست و یادآور شد: زن «نه شرقی نه غربی» نسبت به مسائل اطرافش بی‌تفاوت نیست و این وظیفه‌ را رهبر معظم انقلاب برای ما در نظر گرفته‌اند و هزاران زن شهیده‌ای که حماسه آفریدند، الگوی مناسبی برای همه ما هستند.

اصلانی در پایان گفت: زن نه شرقی و نه غربی کسی است که در همه صحنه ها درخانواده و درجامعه حضور فعال دارد و مطالبه‌گر ارزش های اسلامی درجامعه است، و زنان مجاهد در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصداق این الگو هستند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 739697

وب گردی

وب گردی