مراسم درختکاری دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی برگزار شد

پیرو بخشنامه مشاور ریاست و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت هفته درختکاری، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران، جمعی از معاونین، روسای دانشکده ها ، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، مراسم روز درختکاری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز در این مراسم دکتر سید محمود طباطبائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، ضمن حمایت از طرح کاشت درخت و برای حفظ و گسترش فضای سبز گفت: درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و شادی ما به شادابی درختان پیوند خورده است.

او از زحمات خالصانه مسئولان، استادان و کارکنان دانشگاه تقدیر کرد و گفت: درخت یکی ازپرثمرترین نعمت های پروردگار متعال است و درختکاری یکی از سنت های پسندیده ای است که در دین مبین اسلام بویژه از سوی پیامبر”ص” وائمه معصومین“ع” سفارشهای موکدی بر آن شده است .

طباطبایی با اشاره به جایگاه و رسالت خطیر گروه علوم پزشکی در تامین سلامت و بهداشت جامعه گفت: گیاهان در چرخه اکوسیستم به عنوان زیر بنای هرم حیات، نقش ارزنده ای را ایفا می کنند. گیاهان با تولید اکسیژن امکان بقا بر کره ارض را فراهم می آورند و همین گیاهان همواره و به شکل سخاوتمندانه ای هر روز و هر لحظه به ما انسان ها دو هدیه گرانبها ارزانی می دارند : 1- غذا و 2- اکسیژن. از همین جاست که اهمیت درختان برای ما محرز می شود و درحقیقت اهمیت و پاسداشتی که برای درختان وجود دارد، از همین شناخت نشأت می گیرد.

دکتر میر مسعود فاطمی معاون دانشجویی فرهنگی واحد پزشکی تهران گفت: ما خانواده این واحد دانشگاهی دور هم جمع شده ایم تا به صورت نمادین با کاشت نهال یاد شهیدان پر افتخار میهن اسلامی را زنده نگه داشته و در مسیر طراوت بخشی به محیطی که در آن زندگی می کنیم گامی برداشته باشیم

معاون دانشجویی فرهنگی واحد پزشکی تهران گفت: درختان نبض زمین و مظهر وفاداری، وقار، حیات و نشاط هستند.

مهندس روح الله عسگری معاون مالی اداری واحد پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان به خصوص اعضای خدمات گفت: درختان زیباترین جلوه های جمال و کمال طبیعت هستند و درختان نشانه هایی از وجود و قدرت خداوند و معاد هستند.

او درباره درخت و درختکاری گفت: ارتقا فرهنگ گل وگیاه و بازگردانیدن طبیعت به محیط دانشگاه و آگاهی بخشی به دانشجویان، مخصوصاً دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و نهادینه کردن این موضوع که باید در هر لحظه روئیدن را از درختان بیاموزیم.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 739727

وب گردی

وب گردی