دکتر میرزاده: افزایش چشمگیر بومی‌گزینی، نتیجه توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی است/ ارتقای شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر حمید میرزاده در جلسه دیدار رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با روسای واحدهای مرکز استان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سالیانه حدود 400 تا 420هزار فارغ التحصیل از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی به جامعه تحویل می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال و نیم گذشته با توسعه تحصیلات تکمیلی، بومی گزینی به شدت در استان ها افزایش پیدا کرده و دیگر خانواده ها متحمل هزینه های اقتصادی و اجتماعی برای ادامه تحصیل فرزندان خود در دیگر شهرها نمی شوند.
وی به ارائه آماری از تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت و گفت: حدود 65درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره های کاردانی و کارشناسی و 35 درصد در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند که اغلب این دانشجویان در حال حاضر به دلیل اتخاذ سیاست بومی گزینی، در شهرهای خود در حال تحصیل هستند.
دکتر میرزاده افزود: این دانشگاه سالیانه حدود 400 تا 420هزار فارغ التحصیل از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی به جامعه تحویل می دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تعداد کل دانشجویان کشور گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویان کشور حدود 4 میلیون و 348هزار نفر است که این تعداد شامل تمامی دانشگاه های دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی است. از این جمعیت، بیش از یک میلیون و 621هزار نفر (37درصد) در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که این رقم نقش این دانشگاه را در آموزش عالی کشور نشان می دهد.
میرزاده درخصوص تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت این دانشگاه و مقایسه آن با سایر دانشگاه های کشور گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای 958 عضو هیات علمی با مرتبه استاد تمام، 1814 دانشیار و 15هزار و 123 استادیار است. همچنین 55درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه استادیار به بالا هستند.
وی افزود: این دانشگاه دارای 8هزار و 951 با مرتبه مربی بوده و 5هزار و 241 نفر از اعضای هیات علمی نیز مربیانی هستند که در حال حاضر در دوره دکتری تحصیل می کنند که جمع تعداد مربیان و بورسیه شدگان این دانشگاه حدود 43درصد است.
دکتر میرزاده با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در کشور یک به 64 است، تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی، با در نظر گرفتن اعضای هیات علمی نیمه‌وقت و حق‌التدریس، این نسبت یک به 36 و با احتساب اعضای هیات علمی تمام‌وقت این نسبت یک به 48 است. این آمار بیانگر ارتقای این شاخص در دانشگاه آزاد اسلامی است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739732

وب گردی

وب گردی